به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه وبینار با مدیران مدارس استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در مهرماه کلاس حضوری نخواهیم داشت و به  صورت تدریجی از اول یا اواسط آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و تقسیم‌بندی‌های مناسب ،کلاس حضوری را برگزارخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه  برنامه های بازگشایی مدارس  با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود، بر پیگیری ویژه برنامه های پروژه مهر توسط مدیران تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس با ارتباط با  دانش آموزان و اولیا نگذارند شور و حال شروع سال تحصیلی  کمرنگ شود.

وی در خصوص سازماندهی نیروی انسانی گفت: تا این لحظه بسیاری از مشکلات ما در سازماندهی نیروهای انسانی حل شده و در کوتاه ترین مدت زمان ممکن  مشکلات نیروهای که وضعیت آنان مشخص نشده نیز برطرف خواهد شد.

شیخ الاسلام عنوان کرد : سلامت ،آسایش و آموزش!شعار شروع سال تحصیلی است که نشان می دهد آموزش و پرورش بیش از هر چیز سلامت همکاران خود ،دانش آموزان و خانواده های محترم را مورد اهمیت قرار می دهد.

 شیخ الاسلام افزود :بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سامانه پادا ثبت نام کرده اند و در دوره متوسطه نیز ثبت نام خوبی به عمل آمده است اما انتظار می رود مدیران عزیز از تمامی ظرفیت های ثبت نامی در سریعترین زمان ممکن بهره مند گردند.

وی خاطرنشان کرد : نیروهای نظارتی کار آمد برای آماده سازی مدارس، وضعیت تمام مدارس را رصد خواهند نمود و پیگیری های لازم را برای سرعت بخشیدن به برنامه های آغازین سال تحصیلی از جمله بهداشت مدارس و دستورالعمل های ویژه کرونا و ساماندهی کلاس های درس و نیروی انسانی و همچنین نحوه و چگونگی توزیع کتاب های درسی انجام خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان سخنان خود در خصوص سامانه خرید کتاب اظهار کرد : مشکل سامانه خرید کتاب حل شده است و مدیران مدارس جهت ثبت نام کتب باقیمانده دانش آموزان سریعا اقدام نمایند.