به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: با توجه ساختار قم و وجود نهادهای متعدد فرهنگی، آن‌گونه که باید و شاید به مقوله هنر در قم پرداخته نشده و ظرفیت‌های هنری قم از نگاه مردم و مسئولان پنهان مانده است.

وی به ظرفیت قم در تربیت هنرمندان متعهد و متخصص اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان قم در عرصه‌های مختلف هنری قابلیت خود را نشان داده‌اند و موفقیت‌های چشمگیری را برای استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه بر لزوم توجه ویژه به تئاتر آیینی در قم تأکید کرد و گفت: برای استفاده از ظرفیت هنر نمایش قم و تبدیل شدن خاستگاه انقلاب به قطب تئاتر دینی کشور به دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شد که استان قم محور نمایش دینی در سطح کشور باشد.

حسینی کاشانی افزود: امیدوارم با تحقق این موضوع، نگاه کشور به ظرفیت‌ هنرهای نمایشی استان قم معطوف شود و با تکیه بر بودجه‌های ملی شاهد توسعه بیشتر تئاتر قم باشیم.

وی همچنین بر ضرورت پیگیری تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قم تأکید کرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که قم از کمبود زیرساخت‌های هنری به‌ویژه در حوزه نمایش رنج می‌برد و تا رسیدن به استانداردهای لازم فاصله دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به تلاش این اداره‌کل برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت: زمینه استفاده هنرمندان از مجموعه تالار فرهنگ و هنر شهر فراهم شده است، ضمن اینکه در آینده نزدیک، یک پلاتوی جدید هم برای تمرینات گروه‌های نمایشی در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی کاشانی همچنین خواستار مساعدت مسئولان استان برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری واقع در خیابان امام خمینی(ره) شد و گفت: در این مجموعه نیز دومین پلاتوی مجهز و مدرن کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسات منظم شورای سیاست‌گذاری نمایش قم اشاره کرد و گفت: پیشکسوتان و استادان هنر نمایش قم در این جلسات حضور دارند و پرداختن به مسائل تئاتر قم از جمله برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم محصول تصمیم‌گیری و خرد جمعی این شوراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه به عضویت 1400 نفر از اهالی فرهنگ و هنر قم در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این اعضا را هنرمندان نمایشی قم تشکیل می‌دهد و برنامه‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان از طریق این صندوق دنبال می‌شود.

حسینی کاشانی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری سه جشنواره در حوزه هنرهای نمایشی قم تا پایان سال خبر داد و گفت: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان با رویکرد ایثار و شهادت برگزار شد و شصت نمایش خیابانی در سطح شهر قم اجرا شد.

وی تصریح کرد: دومین رخداد هنرهای نمایشی قم، بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم است که از دوم تا پنجم آذرماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال جشنواره ملی نمایش‌نامه‌خوانی و نمایش‌نامه‌نویسی رضوی به میزبانی استان قم و دبیری استاد سید حسین فدایی‌حسین برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در حاشیه این نشست از پوستر بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مدیر انجمن هنرهای نمایشی قم و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد.