به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید با قدردانی از کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه، گفت: این نهاد مرکز امید همه مستضعفان است و افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند چشم امیدشان به شما است.

وی که در دیدار با مسئولان کمیته امداد استان قم سخن می‌گفت، مسأله رسیدگی به مستضعفان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ما هر چه توان و امکانات داریم باید برای مستضعفان و محرومان صرف کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه گاهی بعضی افراد نسبت به کمیته امداد مواردی را اعلام می‌کنند، اظهار کرد: من همیشه به آنها گفته‌ام نباید با نادیده گرفتن خدمات کمیته امداد، در حق امدادگران کم‌لطفی شود. 

این مرجع تقلید خواستار کار فرهنگی بیشتر و مؤثرتر برای افراد تحت حمایت این نهاد شد و تصریح کرد: باید برای مددجویان طوری کار فرهنگی کنید که هم اعتقادات دینی و هم سطح فرهنگشان تقویت شود.

در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم ریشه عمده فقر در بین ۲۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قم را که ۷۰ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند فقر فرهنگی دانست و گفت: یکی از مهمترین برنامه های اینجانب و کمیته امداد در قم تقویت عوامل فرهنگی در این استان است.

وی ضرورت بهره مندی از ظرفیت عظیم فقاهتی و علمی استان و مراجع تقلید را یادآور شد و تأکید کرد: برای تبیین بیشتر و بهتر مبانی امداد و امدادگری و مددکاری اسلامی از این ظرفیت ویژه برای محرومیت زدایی در قم استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را نیز از اولویت برنامه های این نهاد برشمرد و گفت: اشتغال و کارآفرینی خانواده های تحت حمایت و غیر تحت حمایت را با جدیت بیشتر و به صورت فراگیر تا نتیجه مطلوب دنبال خواهیم کرد.