به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در شهر قم و اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ نخستین سال برنامه قم ۱۴۰۴ بوده که اجرایی می‌شود، ما یک برنامه را پشت سر گذاشته که ازنظر بودجه ۹۲ درصد تحقق پیداکرده و ازنظر برنامه ۷۲ درصد اجراشده است.

وی کاستی‌های ۲۸ درصدی برنامه قم ۱۴۰۰ را موردبررسی قرارداد و گفت: کاستی‌های برنامه گذشته در برنامه قم ۱۴۰۴ گنجانده‌شده و برای برنامه ۱۴۰۴ تدوین مجدد انجام‌شده است و این برنامه برخلاف برنامه قم ۱۴۰۰ که از سال ۹۴ آغازشده و سخت‌افزاری بود، بیشتر نرم‌افزاری است.

شهردار قم خلاصه‌ای از برنامه‌های قم ۱۴۰۰ را بیان کرد و افزود: در برنامه قم ۱۴۰۰ بیشتر به توسعه فضای سبز، نظافت شهر، توسعه معابر شهری، زیباسازی شهر، حمل‌ونقل و ساماندهی ترافیک پرداخته‌شده و دستاوردهایی از قبیل سرانه فضای سبز ۲۰.۷ درصد داشته است.

وی ادامه داد: امروز جایگاه شهر قم ازنظر توسعه فضای سبز بعد از اصفهان و شیراز در جایگاه سوم قرار داشته و امتیاز آن آبیاری فضای سبز با پساب و آب خاکستری شهر است و طبق برنامه قم ۱۴۰۴ سرانه فضای سبز به عدد ۲۶ متر به ازای هر نفر خواهد رسید و با توجه به اینکه فضای سبز نیاز به زمان دارد بعد از گذشت چند سال  شاهد تغییر چهره شهر خواهیم بود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: ساخت پارک هزار هکتاری اتفاق بزرگی در حوزه فضای سبز در شهر قم بوده و تا امروز بیش از ۹۰ درصد درختکاری آن کاشته شده و ۴۲ درصد از زیرساخت‌های آن نیز اجراشده است.

وی سپس به پروژه‌های ناتمام برنامه قم ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: ۱۶ پروژه  ناتمام برنامه گذشته به برنامه قم ۱۴۰۴ سوق داده‌شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۱۴پروژه از آن قطعاً به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قم نام چند پروژه شاخص را نام برد و افزود: پروژه پیاده راه ارم، تونل غدیر و بخشی از پروژه عمار یاسر تا میدان معلم و کوچه ممتاز، میدان نماز، تقاطع فردوسی، پروژه جمهوری در منطقه دو، اتمام خیابان شهید برقعی بعد از ۵۰ سال، سوله‌های ورزشی مناطق۳ و ۴ و ۵ با کاربری‌های ورزشی فرهنگی و سالن اجتماعات، اتمام پروژه بوستان هزار هکتاری، شهربازی ۷۲ تن تعدادی از این پروژه‌ها هستند.