به گزارش اکونا پرس،

«طیب میرزایی» در نشست کارآفرینان شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه چهار کشور( استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، لرستان) در ویدیوکنفراس با مشاور وزیر در امور سازمان صنایع کوچک ایران( به صورت ویدئوکنفرانس)، افزود: بر اساس این قراردادها حدود ۹ هکتار زمین به بانوان کارآفرین استان مرکزی واگذار می‌شود.

وی ادامه داد:  ۱۰ واحد صنعتی با مدیریت بانوان کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی وجود دارد که هشت واحد آن فعال و ۲ واحد دیگر غیر فعال است و در مجموع ۸۹ فرصت شغلی در کانون‌های فعال این صنایع ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: به‌منظور تشویق و حمایت بانوان به مشارکت در فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، نحوه دریافت حق بهره‌برداری آنان در مناطق توسعه یافته استان ۲۰ درصد نقد و بقیه مناطق به‌صورت اقساط ۳۶ ماهه و در مناطق کم‌ برخوردار نیز به‌صورت ۱۵ درصد نقد و اقساط ۴۲ ماهه دریافت می‌شود.

میرزایی بیان کرد: ترکیب فرمولاسیون نانو امولسیون پایه آب از اسانس گیاهی، تدوین فرمولاسیون اسانس پایه روغن با ویسکوزیته نزدیک به اسانس خالص، کنترل هوشمند ترکیب مواد اولیه تولید فوم مورد استفاده در فیلترهای هواسبک و ارتقای کیفیت کاغذهای مصرفی برای تولید فیلترهای هواسبک و هواسنگین با اضافه کردن ویژگی‌هایی همچون نانو مواد به‌عنوان نیاز فناورانه برای واحدهای صنعتی با مدیریت بانوان شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی شناسایی شده است. 

وی اضافه کرد: علاوه بر همکاری همه‌جانبه در واگذاری زمین به بانوان کارآفرین و تامین زیرساخت‌های خدماتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، اقدامات مهمی از جمله تامین مواد اولیه، بازار فروش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای این قشر برنامه‌ریزی شده است. 

۳۳ شرکت و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.