به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج از قم، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم در خصوص این طرح که به میزبانی مجتمع فرهنگی و تربیتی ولایت برگزار شد اظهار داشت: این دوره در امتداد فاز دوم طرح یاس با عنوان یاوران آسیب ستیز ویژه ۶۵نفر از دختران بازمانده از ازدواج تحت حمایت برگزار شده است.

وی بیان کرد: در قالب این طرح که برای دختران 20 تا 35 سال طراحی شده تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای برای اعضای شرکت کننده در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: آموزش‌های آنان در طی 4 روز شامل دوره مقدماتی کمکهای اولیه هلال احمر، دو‌ مهارت از مهارتهای زندگی و پیشگیری از اعتیاد به مدت 22 ساعت است.

صالحی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در طرح یاس پس از قبولی در آزمون و دریافت مدرک نیز امکان همکاری به عنوان نیروی داوطلب در خانه های هلال را خواهند یافت.

همچنین عباس جوشقانیان قائم مقام کمیته امداد استان در حاشیه برگزاری این طرح و دیدار متولیان اجرای طرح به عنوان میزبان سازمانی برنامه‌ها نیز گفت: برای یک نیروی هلال احمر بهترین توشه در کنار مهارتهای علمی لازم، صبر وتاب آوری و ارتباط موثر است که بحمدالله در این دوره در نظرگرفته شده است.

قطعاً یک راهکار آموخته شده در این دوره می تواند جلوی برخی از آسیب‌های زندگی فردی و مشترک را بگیرد لذا کلاسهای مشاوره گروهی بسیار موثر است.

 حجت‌الاسلام فقیه نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان نیز بیان کرد: جلوگیری از موازی کاری سازمانی و یکدست و هم قدرت شدن بین سازمانها لازم و زیباست.

 برای روان درمانی اجتماعی بین دختران این طرح باید با اشتغال زایی و توجه به  محوریت خانواده، الگوگیری های نامناسب نسل جوان در فضای مجازی را خنثی کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از معضلات و آسیب ها ابعاد پنهانی دارد و باید به خوبی آسیب شناسی و فرهنگ سازی شود.

وی تصریح کرد: همسویی بین دستگاهها اهمیت زیادی در تحقق اهداف دارد چرا که در آن صورت با کار تخصصی و مکانیزه کردن برنامه ها می توان آسیب ها را درمان کرد.

در ادامه رجبی دبیر کمیته هماهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان قم نیز بیان کرد: همسویی بین دستگاههای ایده آل است و اهمیت زیادی در دست یافتن به اهداف مشترک در رفع آسیبهای اجتماعی دارد و خوشخبتانه استقبال دختران از این طرح بسیار خوب است و قطعا این آموزش ها و ارائه مباحث روانشناختی می تواند موجب تغییر مسیر زندگی آنها شود.

وی عنوان کرد:بنده اقرار می کنم که کمیته امداد نسبت به دستگاههای دیگر در حوزه فرهنگی و آموزشی بسیاری از امور را با برنامه ریزی دقیق و به صورت مرتب انجام می دهد.

گفتنی است در پایان این دوره به هر یک از دختران حاضر در آزمون، کارت هدیه، روسری نفیس و جعبه کمکهای اولیه اهدا گردید.