به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی در گردهمایی «محراب شهر» که در آستانه رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، به تبیین طرح محراب شهر پرداخت و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های چندساله مدیران فرهنگی استان مسجد محوری و محله محوری و حرکت از دل محله‌ها بود که با طرح محراب شهر این دغدغه برطرف شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حل معضلات اجتماعی و آسیب‌ها و مشکلات محله‌های قم تدوین‌شده و در حال حاضر بالغ‌بر ۱۰۰ مسجد محوری داریم که معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی در آن پیگیری می‌شوند و درواقع مدیران محلات بازوی مدیران شهر و استان برای حل مشکلات مردم هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه حمل‌ونقل مساجد از دیگر طرح‌های مسجد محور است، گفت: این طرح پایه‌ای از ارائه خدمات مساجد به مردم است، در این طرح خودروها را سپاه و هزینه راننده را سازمان فرهنگی تأمین می‌کند و ان‌شاءالله به سمتی برویم که بتوانیم کل شهر را پوشش دهیم که نمونه موفق این طرح در پردیسان به اجرا رسیده و می‌تواند پایه خوبی برای تمام فعالیت‌های مساجد باشد.

وی با بیان اینکه سازمان ۱۷ عنوان تور قم گردی را در دست برگزاری دارد، گفت: سامانه حمل‌ونقل مساجد می‌تواند زمینه خوبی برای حضور مسجدی‌ها در این تورها و آشنایی آنان با اماکن تاریخی و تحولات شهر باشد.

مقیمی از «کوچه‌های سبز محله» به‌عنوان دیگر طرح محله محور شهرداری یاد کرد و گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم کار احداث نهال را در محله‌هایی که شرایط آن را داشته انجام می‌دهد و نگهداری آن بر عهده ساکنین محل است که اجرای این طرح می‌تواند کمک زیادی به ایجاد طراوت و شادابی در محله‌ها کند.

وی از اجرای جشن‌های نشاط شهروندی در محلات، طرح کوچه‌های شهید و آبروی محله و راه‌اندازی ایستگاه‌های نشاط شهروندی در مساجد به‌عنوان دیگر طرح‌های مسجد و محله محور خبر داد و ابراز کرد: هفتم آذر سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده است و تلاش می‌کنیم با همکاری مدیران محله یادواره‌ای باشکوه را برگزار کنیم و ان شالله این شهیدان دعاگوی ما باشند