به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مرتضی حیدری، فرماندار قم در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب، تشکیل کمیته امداد یکی از دغدغه های مهم امام راحل (ره) بود گفت: رسیدگی به افراد درمانده و مستضعف لازمه حیات نظام است و برای آرامش و آسایش کل جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه اگر محرومان جامعه سرگردان شوند، دشمنان بهره برداری سوءخواهند کرد تأکید کرد: قسم می خورم اگر کمیته امداد نبود مشکلات انقلاب و کشور به مراتب بیشتر بود.

حیدری با انتقاد از تصورات و برداشت های غلط بعضی افراد درباره کمیته امداد افزود: این انقلاب هر چه پیش می رود، ضرورت وجود این نهاد در کشور بیشتر احساس می شود.

وی امدادگران کمیته امداد را فرشتگان الهی دانست و گفت: اگر روح بزرگ و انگیزه الهی در این افراد نباشد، تحمل شنیدن و دیدن درد و رنج نیازمندان بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

فرماندار قم با بیان اینکه حضور مدیران در منزل افراد بی بضاعت مسیر درست خدمت را به آنها نشان می دهد گفت: هرکاری از دستم بربیاید در خدمت کمیته امداد هستم.

در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم روحیه امدادیاوری فرماندار قم را تحسین کرد و گفت: دغدغه مدیران نسبت به محرومان و شناخت آنها از خدمات این نهاد را کار برای خدمت امدادگران این نهاد به افراد نیازمند هموار می کند.

وی با انتقاد از فقر زنانه، جوان و شهری تأکید کرد: درمان این نوع فقر پیچیده فرهنگی و نوظهور که امروزه در جامعه رواج یافته است فقط با یک نگاه تخصصی با عزم ملی و فرا امدادی ممکن خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم از اعتبارات ۱۶۳ میلیاردتومانی اشتغال در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این نهاد توان خود را برای ایجاد اشتغال و تقویت مشاغل استان به کار خواهد گرفت.