به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه (س)، آیت الله محمد سعیدی در این دیدار که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) با فراهم کردن فضای تحصیل مناسب برای بانوان در حقیقت از ناموس مردم صیانت می‌کند و باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دانشگاه حضرت معصومه(س) با فراهم کردن فضای امن برای تحصیلات عالی بانوان قابل تقدیر است، افزود: یکی از راه‌های حمایت از این دانشگاه با توجه به رویکرد دینی و مذهبی که دارد هدایت موقوفات به این سمت است و باید به مردم گوشزد شود تا موقوفات با توجه به نیازهای نظام و زمان شکل بگیرد.

آیت الله سعیدی از آمادگی آستان کریمه اهل بیت برای همکاری با دانشگاه حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: هماهنگی و همکاری معاونت های فرهنگی و اجرایی آستان با دانشگاه حضرت معصومه (س) در قالب انجام برنامه های فرهنگی و اجرای طرح های مختلف می تواند منشا خیر و برکت باشد.

در ادامه دکتر نسرین صادق زاده سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه این دانشگاه اولین دانشگاه تک جنسیتی تأسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: حدود ۱۸۰۰ دانشجو و ۴۴ عضو هیأت علمی در این دانشگاه حضور دارند که در رشته های علوم انسانی و هنر مشغول تحصیل و تدریس هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند، گفت: دانشجویان این دانشگاه معمولا از خانواده های مذهبی و متدین و به خاطر نام حضرت معصومه(س) و فضای معنوی و مذهبی قم به این دانشگاه آمده‌اند و ما وظیفه داریم که در کنار رشد و ارتقاء علمی آنان از نظر فرهنگی و اجتماعی هم برنامه هایی را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: این دانشگاه با توجه به فضای فیزیکی وسیعی که در اختیار دارد می تواند علاوه بر دانشجویان به بانوان استان قم و حتی در سطح بین المللی خدمات علمی و فرهنگی داشته باشد و این نیازمند حمایت های مالی و فرهنگی نهادهای مسئول است.

وی توانمندسازی بانوان از نظر فرهنگی و علمی و مهارت افزایی آنان برای حضور موثر در جامعه را از اهداف اصلی دانشگاه حضرت معصومه(س) دانست و ادامه داد: این دانشگاه برای دست یابی به این اهداف کمبودهایی دارد که نیازمند حمایت و توجه مسئولان است.

دکتر صادق زاده مهمترین نیاز پس از توسعه فضای خوابگاهی در دانشگاه را احداث اماکن مذهبی و فرهنگی مانند مسجد دانست و از خیرین و واقفان خواست با حمایت از این دانشگاه نقش بسزایی در تربیت بانوان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آخوندزاده، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز با بیان اینکه این دانشگاه حدود ۱۳ سال پیش تأسیس شده است، گفت: علیرغم فقدان رویکرد مثبت به دانشگاه های تک جنسیتی در دولت قبل قرار دادن نام این دانشگاه در لیست آمایش، با پیگیری مراجع عظام تقلید، شورای عالی انقلاب فرهنگی با ادغام یا انحلال این دانشگاه مخالفت کرد. 

وی دانشگاه حضرت معصومه(س) را دانشگاه تراز انقلاب دانست و گفت: این دانشگاه با وجود کاهش حمایت ها در دولت قبل، عملکرد مثبت خود را حفظ کرده است تا جایی که در آزمون کارشناسی ارشد رتبه‌های دو رقمی و تک رقمی زیادی را داشته و این مطلب نشان دهنده اقدامات خوب علمی و فرهنگی و نتیجه بخش بودن فعالیت این دانشگاه است.

معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم از دولت سیزدهم خواست کم کاری های صورت گرفته در دولت قبل در خصوص این دانشگاه را جبران کرده و به مسئولان دانشگاه کمک کند تا با شتاب بیشتری این مجموعه علمی و فرهنگی را توسعه دهند.