به گزارش اکونا پرس،

علی قاسم ‌زاده با حضور در منطقه 8 با بیان اینکه کارکنان شهرداری که ارتباط مستقیمی با مردم دارند باید سعی کنند رفتار عدالت گونه، منش و مرام آنها شود، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری بر روی برخی اصول حساسیت، تاکید و اصرار وجود دارد که یکی از آنها عدالت ‌محوری است از همین رو باید به دنبال تحقق عدالت باشیم که نقطه آغازین آن باید از اطراف و پیرامون خودمان باشد.

وی ادامه داد: نقطه مقابل عدالت، ظلم و تبعیض است که نباید در حیطه مدیریت شهری وجود داشته باشد، باید عدالت‌ محوری ملکه ذهن ‌ها شود و در ریز رفتارها خود را نشان دهد تا آنچه آرمان همه انبیا الهی و مصلحان بوده، عملیاتی شود.

شهردار اصفهان در خصوص منطقه 8 نیز تصریح کرد: منطقه هشت در مجموع یکی از بهترین مناطق شهرداری اصفهان به شمار می‌رود و در ارزشیابی‌ها نمره خوبی را به خود اختصاص داده است.

در ادامه جلسه، محمد کیهانی، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح های عمرانی – خدماتی در محلات مختلف منطقه هشت اظهار کرد: دو مأموریت اصلی منطقه ساماندهی وضعیت پرونده بزرگ پرتمان به عنوان یک لکه ۱۴۲ هکتاری در منطقه و دیگری مبارزه با پدیده دلالی است که در بسیاری از مناطق وجود دارد که در این زمینه با توجه به شرایط کرونایی اقداماتی انجام شده که اولین آن ساماندهی میز خدمت بوده است.

وی ادامه داد: مسیر گردشگری در محله شمس آباد به عنوان محرک توسعه در دستور کار منطقه قرار دارد، همچنین احداث بازارچه زنان سرپرست خانوار، روان سازی ترافیک و احداث 5 پاتوق محلی برای شمس آباد از دیگر طرح‌های این منطقه است.    

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: در محله شمس‌آباد ملکه بوستان محلی شمس‌آباد (باغ گله) و احداث باغ ایرانی در دستور کار قرار گرفته است، همچنین ساخت خیابان شهریار جنوبی از دیگر پروژه‌های در دستور کار بوده و به زودی سالن ورزشی شمس آباد مجاور فرهنگسرای باران نیز افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: در محله‌های تیران و دستگرده احداث پارک محلی مینا در نیمه نخست امسال انجام شده است که پیاده‌روسازی خیابان شهید باهنر کساره در حال احداث است. همچنین آسفالت معابر فرعی محله های تیران و آهنگران، ساماندهی و پیاده روسازی پارک آفتاب نیز انجام شده است.

کیهانی اظهار کرد: محله بهرام آباد بالاترین میزان جمعیت را دارد و از سویی بیشترین واحدهای مسکونی کم دوام در این محله قرار دارد؛ در این محله تملک خیابان شهید چمران بهرام آباد در دستور کار است که برای اجرای آن ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، البته پیاده‌روسازی خیابان بهارستان (حدفاصل خیابان امام خمینی تا خیابان مفتح)، ساماندهی و زیباسازی خیابان بعثت، روکش آسفالت معابر اصلی بهرام آباد از اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از تحقق ۶۲ درصدی بودجه منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: این منطقه رتبه ششم جذب درآمد بین مناطق ۱۵ گانه شهر را دارد، همچنین در حوزه پروژه‌های مشارکتی در ۱۰ سال گذشته ۵۰ پروژه اجرا شده و بیشترین آمار ارتباط مردم با اداره ۱۳۷ شهرداری از سوی شهروندان منطقه هشت بوده است.

وی تصریح کرد: کل معابر طرح تفصیلی منطقه ۳۴۷ هکتار است که ۲۷۷ هکتار آن احداث شده، ۵۷ هکتار احداث نشده و ۱۳ هکتار در حال احداث و آزادسازی است.

کیهانی با بیان اینکه منطقه هشت با داشتن ۲۴۲ هکتار بافت فرسوده، رتبه سوم میزان بافت فرسوده را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، اظهار کرد: بیشتر این بافت‌ها در محله‌های مارچین و آهنگران است.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه انسانی و کارکنان منطقه، گفت: در این منطقه ۱۲۴ نفر در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۴۰ درصد نیروهای شاغل بالای ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند و ۳۸ نفر آنها تا سال آینده بازنشسته می‌شوند از این رو در بخش‌های مالی، اقتصادی و عمران دچار کمبود نیرو خواهیم شد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. 

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: برداشت پلاک‌های پستی قدیمی کل منطقه به میزان ۸۰ هزار پلاک و نصب پایلوت پلاک پستی جدید به عنوان اولین منطقه به تعداد هفت هزار پلاک انجام شده است.

وی افزود: در حوزه شهرسازی طی هشت ماهه امسال ۴۶۳ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که مدت زمان صدور پروانه ۱۹۲ روز، تعداد استعلام‌ها سه هزار و ۶۱۰ مورد و مدت زمان پاسخگویی به استعلام ۱۸روز بوده است.

اصفهان – محسن راعی