به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، قادر آشنا در حاشیه برگزاری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگویی با اشاره به مطالبه جدی اهالی فرهنگ و هنر قم برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان، گفت: قطعاً رویکرد دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، اجرای عدالت و نگاه به استان‌های کم‌برخوردار و مناطق محروم و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بدون حمایت‌های استانی و کشوری محقق نخواهد شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طبیعتاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند و ما نیز به عنوان اداره‌کل تخصصی وزارتخانه که در حوزه اجرا و تولید نمایش فعالیت داریم، از این موضوع حمایت می‌کنیم.

آشنا افزود: اداره‌کل هنرهای نمایشی در دوسال گذشته تلاش کرده از تئاتر حمایت کند و این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص اینکه چه برنامه‌ای برای تقویت جایگاه تئاتر قم به عنوان قطب تئاتر دینی کشور دارید، گفت: بنده به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هم اعلام کردم از تولید نمایشنامه‌های معناگرا و با محتوای دینی، ارزشی و انقلابی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مقرر شد هنرمندان توانمند و شاخص استان شناسایی و از تولید نمایشنامه‌های دینی‌ که قابلیت اجرا داشته باشند، حمایت شود.

آشنا همچنین در خصوص مهم‌ترین برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رونق گرفتن هنرهای نمایشی و سالن‌های نمایش در دوران پساکرونا، گفت: با دستور اکید دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تقویت تئاتر استان‌ها هستیم و 50 درصد هزینه تولید آثار را به استان‌ها اختصاص دادیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیاست‌های فرهنگی وزارتخانه با قوت و شدت به دنبال تمرکززدایی از پایتخت است و تلاش می‌کنیم در حوزه هنرهای نمایشی، وضعیت با نشاط و مفرحی را برای رونق گرفتن تئاتر ایجاد کنیم.