به گزارش اکونا پرس،

مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه پالایشگاه هیچگونه برنامه ای برای افزایش ظرفیت خوراک ندارد، بلکه بیشتر به سمت ارتقاء کیفیت محصولات حرکت می کند و در این مسیر با احداث واحدهای جدید و به روز به دنبال کاهش خوراک خود است افزود: در بخش ارتقاء کیفی محصولات، پروژهای زیادی تعریف شده که به برخی از اهداف خود در این زمینه دست یافته ایم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت پالایش نفت ایران و با حمایت از متخصصان ایرانی موفق شدیم به دانش فنی و تولید استراتژیک ترین کاتالیست تولید بنزین دست پیدا کنیم که نتیجه آن بومی شدن کاتالیست بنزین واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان بود و در نهایت سال ۹۴، موفق به  بهره برداری از مجتمع بنزین سازی شدیم؛ به طوری که  در حال حاضر ۱۲ میلیون لیتر بنزین در روز طبق استاندارد بین المللی یورو ۵ تولید شده  و ازطریق شرکت پخش  نیاز ۱۶ استان را تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان خاطر نشان کرد: گازوئیل تولیدی روزانه پالایشگاه، بالغ بر ۲۰ میلیون لیتر است که در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی ها، حدود ۴ میلیون لیتر آن طبق استاندارد بین المللی  یورو ۵  و ویژه اتوبوسرانی تولید می شود. از سال آینده نیز با راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل  تولید این محصول به طور کامل،  یورو ۵ خواهد شد.

اصفهان- محسن راعی