به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و طلاب خواهر و فرزندانشان با همکاری نهادهای حوزوی و سازمان دارالقرآن الکریم در حال برگزاری است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مرحله شفاهی این جشنواره در قم اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش شفاهی، کتبی و هنری برگزار می‌شود که دو هزار و 965 نفر در استان قم برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و 705 نفر در بخش شفاهی، 813 نفر در بخش کتبی و 447 متقاضی در بخش هنری هستند.

حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار افزود: استان‌های اصفهان و فارس به ترتیب با ثبت نام هزار و 632 و 700 متقاضی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

به گفته وی، در مجموع 15 هزار و 79 نفر از سراسر کشور در این دوره از جشنواره قرآن و عترت ثبت نام کردند که در استان قم به 6 برگزیده هر بخش و در استان‌های دیگر به 3 برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقات بخش شفاهی این جشنواره به مدت یک هفته از 19 تا 26 آذرماه در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سجادی‌تبار از اعطای گواهینامه سازمان دارالقرآن الکریم به برگزیدگان استانی این جشنواره خبر داد و افزود: برگزیدگان استانی هر رشته به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.