به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شهرنیوز، به درخواست سفارت استرالیا در جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب روابط بین‌الملل شهرداری قم و با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در استان قم و رعایت کامل ملاحظات امنیتی و دیپلماسی لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم دیدار و گفتگو کرد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در این دیدار اظهار داشت: چنانچه نگرش غرب نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کند، قطعاً زمینه همکاری‌ها گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اصولاً مردم کشورها با یکدیگر اختلافی نداشته و این دولت‌ها بوده که باعث ایجاد اختلاف جدایی ملت‌ها می‌شوند، ابراز کرد: فطرت انسان‌ها اصولاً پاک و وحدت‌گراست.

سفیر استرالیا در ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهرهای نجف و کربلا به‌واسطه حضور به‌عنوان سفیر در کشور عراق اظهار داشت: من روزهای خوبی را در عراق گذراندم و بارها به دو‌ شهر مهم مذهبی آن، نجف و کربلا، سفر کرده‌ام.

لیندال ساکس خاطرنشان کرد: این سفر فرصت مناسبی برای آشنایی با شهر قم و فعالیت‌های نهادها و سازمان‌های آن است تا روابط اقتصادی و فرهنگی خوبی را در آینده بتوان برقرار کرد.

وی به حضور دانشجویان نخبه ایرانی در استرالیا اشاره کرد و گفت: ایرانیان مقیم استرالیا جزو گروه‌های نخبه و تحصیل‌کرده بوده و اثرات مثبتی روی جامعه استرالیا داشته‌اند.

سفیر استرالیا در ایران یادآور شد: روابط ایران و استرالیا خوب بوده اما کارهای بیشتری می‌توان انجام داد و من برای گسترش این روابط به‌ویژه با قم به این شهر زیبا سفر‌ کرده‌ام.

وی به مشکلات ایجادشده به سبب کرونا در گسترش روابط بین کشورها اشاره کرد و درباره ظرفیت‌های موجود بین ایران و استرالیا نکاتی را ارائه کرد.

گفتنی است سفیر استرالیا پس از دیدار با شهردار قم با رئیس جامعه‌المصطفی و رئیس جامعه‌الزهرا و دیگر مسئولین دیدار کرد.