به گزارش اکونا پرس،

این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین و جمعی از پرستاران برگزار شد. 

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: پرستاران همواره خدمات ارزشمندی را ارائه کردند که در ایام کرونا نیز نهایت، دقت و تلاش را داشته و کوشیدند تا بیماران را نجات دهند. 

وی افزود: پیک پنجم کرونا سخت‌ترین پیک کرونایی بود اما با تلاش کادر درمان و پرستاران هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گفت: در ایام کرونا این زیرساخت‌ها آسیب جدی دیده است که انتظار داریم در بودجه سال ۱۴۰۱ شاهد یک رشد اساسی باشیم. 

دکتر قدیر با تاکید بر حفظ شان و جایگاه پرستاران گفت: به معاونت توسعه تاکید کرده‌ام که ابتدا باید حق و حقوق نیروها در بیمارستان‌ها داده شود و بعد ستاد دانشگاه و از سوی دیگر هیچ پرستار ۸۹ روزه‌ای را نگرفته و اجازه ندادیم به جایگاه پرستار توهین شود. 

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور نیز در این جلسه گفت: پرستاران بدون منت در حال خدمات رسانی هستند و با تاسی به حضرت زینب کبری (س) می‌کوشند تا خدمات رسانی خود را گسترده کنند. 

وی افزود: پرستار کسی است که با بیمار زندگی می‌کند و مسئولیت‌ها را بر دوش می‌گیرد و باید حق و حقوق آنها به موقع پرداخت و مطالبات پرستاری اجرایی شود. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که در اجرای قانون تعرفه گذاری که سالیان سال است اجرایی نمی‌شود، شاهد یک تحول اساسی باشیم. 

در پایان این مراسم از پرستاران نمونه مراکز بهداشتی درمانی استان قدردانی شد.