به گزارش اکونا پرس،

سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این جلسه گزارشی در زمینه وضعیت گازرسانی در استان ارائه کرد و گفت: با اجرای 27 هزار کیلومتر شبکه گذاری شهری و روستایی و نصب بیش از یک میلیون و 110هزار علمک در حال حاضر 112 شهر و 1065 روستا زیر چتر گازرسانی قرار دارند و در مجموع 99.5 درصد جمعیت استان بهره مند از گاز طبیعی هستند.

وی ادامه داد: تعداد مشترکین استان از مرز یک میلیون 970 هزار مشترک عبور کرده و هم اکنون حدود 10 هزار مشترک صنعتی در سطح استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند .

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: سالانه حدود 22میلیارد مترمکعب گاز در سطح استان به مصرف می رسد و امسال نسبت به سال گذشته مصرف گاز 10 درصد افزایش یافته است.

علوی با اشاره به اینکه امسال تعدادی مشترک به جمع مشترکین استان اضافه گردید، افزود: یکی از دلایل افزایش مصرف گاز در استان اجرایی نشدن بخشنامه‌‌های صادر شده در ادارات دولتی در بحث صرفه جویی در مصرف گاز است که متاسفانه سیستم قدیمی گرمایشی بسیاری از ادارات و ساختمان‌های فرسوده باعث شده مصرف گاز افزایش یابد.

وی در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون بودجه اظهار کرد: با توجه ماده ذکر شده و همچنین بخشنامه صادره از طرف معاون اول رئیس جمهور، ادارات موظف شده اند ۱۰ درصد از مصرف گازطبیعی را نسبت به سا ل ۱۳۹۹ کاهش دهند .

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: با شروع فصل سرما، تیم پایش انرژی این شرکت یک هزار و 714 مورد از موتورخانه های ادارات را مورد بازدید و بررسی قرار داده  و به اداراتی که مغایر با الگوی مصرف یا موتورخانه معیوب داشته اند تذکر و برخورد قانونی شده است.

همچنین دکتر مرتضوی استاندار اصفهان بیان کرد: انرژی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار در هر منطقه است که می‌تواند در تمامی حوزه‌های اقتصادی تاثیرگذار باشد و گسترش شبکه های گازرسانی در استان ضامن توسعه و رشد اقتصادی است.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات استان در قبال مصرف انرژی مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارند و آن برنامه ریزی برای کاهش مصرف گازطبیعی است و حتما این امر بایستی جرء اولویت سازمان ها و ادارات دولتی استان قرار گیرد که در زمینه مصرف بهینه انرژی برنامه ریزی اصولی و اقدامات کاربردی را انجام دهند و بخصوص در این فصل سردسال رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی بسیار حیاتی است .

استاندار اصفهان، بی تفاوتی نسبت به سرمایه ملی را نابخشودنی دانست و اضافه کرد: شرکت گاز استان اصفهان بایستی در جهت پایش انرژی مصرفی ادارات با تمام توان خود در جهت اجرای مفاد بخشنامه اقدام نموده و اداراتی که در این جهت حرکت ننمایند ضمن معرفی به استانداری نسبت به اعمال مقررات و اجرای قوانین اقدامات لازم را انجام دهد.

اصفهان- محسن راعی