به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر کریمی شهردار اراک در بیست چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر، گفت: ۹ دستگاه اتوبوس با توافق سرپرست وقت شهرداری به تهران با نرخ ۴۶۰ میلیون تومان برای تعمیر و نوسازی هر دستگاه، ارسال شده است.

دکتر " کریمی " افزود: با توجه به اینکه مناقصه در این خصوص انجام شده بود اما روند اداری آن طی نشده بود به همین دلیل نهادهای نظارتی معترض بودند که نباید خودروها را برای نوسازی بدون تشریفات قانونی ارسال شود و همچنین به قیمت نیز معترض بودند که قیمت هر دستگاه به تنهایی باید بررسی می‌شد.

شهردار اراک بیان داشت: با توجه به اینکه توافقات منجر به قرارداد نشده بود به همین خاطر متعهد نیستند که اتوبوس‌ها را بازگرداند.

دکتر کریمی اظهار داشت: پس از شیوع کرونا برای اینکه ساعت انتظار مسافران را کم کنیم نیاز به ۲۰۰ اتوبوس داریم در حالی که اکنون ۸۰ اتوبوس در سطح شهر فعال است و باید اذعان داشت که برای مابقی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز شیوه جدیدی را در پیش داریم.

وی تاکید کرد: چنان‌چه مصوبه شورا باشد، ۹ دستگاه اتوبوس که برای تعمیرات به تهران ارسال شده را می توان پس گرفت و باید گفت بازگرداندن اتوبوس‌ها با ۴۶۰ میلیون تومان در شرایط کنونی مقرون به صرفه است.

شهردار کلانشهر اراک عنوان کرد: باید با تعامل شورا و شهرداری و تصویب تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ در راستای رفع مشکلات حوزه شهری گام‌های موثری برداشت.