به گزارش اکونا پرس،

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی اظهار کرد: تقاضای تسهیلات سرمایه در گردش یکی از خواسته‌های مهم سرمایه‌گذاران اقتصادی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با مدیران بانک‌های استان اصفهان گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام استان اصفهان تکلیف شده است و اگر بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشند، می‌توان در آینده نزدیک بالغ بر هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی جدید در استان اصفهان ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیسیون تسهیل و رونق تولید، گفت: از بانک‌ها درخواست داریم نسبت به واگذاری تسهیلات برای سرمایه‌گذاران اقتصادی همکاری داشته باشند.

وی به بررسی ۲۹ صنعت در یک ماه اخیر اشاره ای کرد و افزود: قرار است تسهیلات ۸۰۰ میلیارد تومانی به این ۲۹ صنعت راکد در استان تخصیص یابد. بررسی ۳۰۰ صنعت که برای ادامه راهشان نیازمند گره‌گشایی هستند نیز در دستور کار قرار گرفته است. هم‌اکنون ۱۸۰ واحد صنعتی در استان اصفهان توسط بانک تملک شده است که برخی از این صنایع در حال فعالیت هستند و برخی دیگر متاسفانه راکد شده‌اند.

نقش با اشاره به اینکه هر هفته به ۵۰ پرونده در راستای رفع موانع تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: در هفت هفته اخیر بالغ بر ۳۵۰ پرونده بررسی شده است و طی فرایندی مصوبات آن پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۹۰ درصد مصوبات، بیان کرد: در بودجه سال جاری تبصره‌های ۱۵ و ۱۶ ظرفیت‌های مناسبی را فراهم کرده است و البته برای تبصره ۱۸ فرصت داریم و صنایع می‌توانند از وام‌های یارانه‌ای بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد نیروگاه توسط صنایع، گفت: احداث نیروگاه‌ خورشیدی در دستور کار صنایع قرار گرفته است و در این مسیر تسهیلات بانکی در اختیار صنایع قرار خواهیم داد.

وی با اشاره اینکه در استان اصفهان ۵۰۰ مگاوات کسری برق داریم، اظهار کرد: با هدف‌گذاری انجام شده در نظر داریم ۱۵۰ مگاوات برق از طریق انرژی پاک انجام شود و برای تحقق این مهم تسهیلات کم بهره را فراهم خواهیم کرد.

اصفهان- محسن راعی