به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، جلسه بررسی اجرای طرح های شهر دوست‌دار کودک در سالن جلسات شهرداری با حضور ایرجی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری، عسگری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری، خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و مدیران شهرداری اراک، صبح امروز شنبه مورخ بیست و پنجم دی ماه جاری برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه مقرر شد تا تعدادی از پارک های سطح شهر به عنوان نمونه های اولیه اجرای طرح های دوست‌دار کودک انتخاب شوند که در ادامه دو پارک «ملت» و «مادر» به عنوان پایلوت طرح مذکور مورد تایید قرار گرفتند. 

در ادامه این جلسه نمونه هایی از اقدامات شهرداری درخصوص تبدیل اراک به عنوان شهر دوست‌دار کودک با ارائه مستندات و عملکردهای انجام شده مورد بررسی کارشناسان امر و سپس جلب تائیدیه های لازم قرار گرفت. 

خسروانی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در این جلسه بر دعوت و بهره مندی از توان علمی_اجتماعی سازمان های مردم نهاد در بحث تبدیل شدن به شهر دوست‌دار کودک، تاکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر اراک پیگیر آن است که تا پایان سال جاری موضوعات مربوط به طرح های شهر دوست‌دار کودک را نهایی کند لذا این امر باید از اولویت های اجرایی مدیریت شهری و سایر دستگاه های ذیربط قرار گیرد. 

وی در ادامه به افزایش ضریب ایمنی وسایل بازی پارک ها پرداخت و اظهار کرد: ایمن سازی پارک ها برای کودکان یک امر الزامی است و نمیتوان آن را نادیده گرفت چرا که افزایش امنیت در محیط بازی کودکان سبب افزایش رشد فکری آن ها نیز می شود. 

این عضو شورای اسلامی شهر در پایان گفت: پارلمان شهری اراک تمام هزینه کردهای عوارض آلایندگی را در امور مربوط به کاهش آلایندگی و امور اجتماعی مورد تصویب قرار خواهد داد لذا در نظر دارد تا از این منبع در راستای تبدیل اراک به عنوان شهر دوست‌دار کودک نیز نهایت استفاده را ببرد.