به گزارش اکونا پرس،

اسماعیل آخوندی در جمع اصحاب رسانه در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ شهر نجف‌آباد، اظهار کرد: پس از انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر نجف‌آباد اعضای شورای ششم در محلات مختلف شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار جلسات و بازدیدهایی داشتند و مسائل و مشکلات شهر را بررسی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و مسائل شهر و لزوم رفع آن‌ها به دنبال گزینه مناسبی برای تصدی شهرداری نجف‌آباد بودیم و جلسات متعدد و ویژه‌ای با شهردار نجف‌آباد برگزار کردیم تا مطمئن باشیم انتخابی صحیح و درخور شأن شهروندان و شهر نجف‌آباد انجام و نیازهای شهر در دیدگاه و برنامه‌های شهردار دیده شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به نیازها و شرایط شهر نجف‌آباد تدوین شده است، گفت: بودجه سال آینده شهرداری نجف‌آباد حدود ۵۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های سال ۱۴۰۱ تخصیص ارزش افزوده‌ها به مناطق است، ویژگی دیگر تخصیص ویژه بودجه به آسفالت معابر است، زیرا فرسوده بودن آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از مشکلات و معضلات مهم شهر نجف‌آباد است که باید رفع شود.

آخوندی اظهار کرد: ۷۹ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در نظر گرفته شده است، امیدوار هستیم تا پایان سال آینده به لحاظ تعمیر آسفالت‌های فرسوده خیابان‌ها و معابر بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم و مشکلات در این زمینه رفع شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش فروش زمین است، تصریح کرد: در بودجه سال آینده میزان فروش زمین در حد ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تلاش بر این بوده است که سرمایه‌های شهرداری محفوظ بماند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد ادامه داد: بودجه‌های عمرانی ۷۰ درصد و بودجه‌های جاری ۳۰ درصد بودجه سال ۱۴۰۱ نجف‌آباد را به خود اختصاص داده است. امیدوار هستیم تلاش‌های واحد جلب مشارکت‌های خصوصی در شهرداری در زمینه جذب سرمایه‌گذار و انجام پروژه‌ها برای شهرداری نجف‌آباد کارساز باشد و اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی به افزایش بودجه فرهنگی نجف‌آباد اشاره کرد و گفت: مسئله فرهنگ موضوع مهمی است و بودجه فرهنگی شهر نجف‌آباد با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای شهر افزایش داشته است، ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه فرهنگی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای سال ۱۴۰۱ نجف‌آباد در نظر گرفته شده است. گسترش فضای ورزشی نجف‌آباد نیز از دیگر مسائلی است که در بودجه به آن توجه شده است.

آخوندی با اشاره به در نظر گرفتن مکانی برای دفن ضایعات ساختمانی در شهر نجف‌آباد، اظهار کرد: دفن ضایعات ساختمانی در مکان جانمایی شده همراه با هزینه نیست و شهروندان امکان استفاده رایگان از این مکان را دارند..

وی از اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو خبر داد و گفت: شهرداری نیز در این پروژه سهم دارد، آزادسازی زمین برای این پروژه مد نظر بوده که انجام شده است، احداث بلوار آیت‌الله امینی که صالح‌آباد را به آزادگان متصل می‌کند، نیز در حال انجام است. خانه ایثار، زیرگذر شهید ربیعان ویلا شهر و پروژه بزرگ کشتارگاه صنعتی هم از جمله پروژه‌هایی است که در دست اقدام و در حال انجام است و نگاه ویژه‌ای به این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

اصفهان_محسن راعی