به گزارش اکونا پرس،

محمد نورصالحی امروز _یکشنبه، هشتم اسفندماه_ در نطق پیش از دستور خود در سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت شهادت امام کاظم (ع)، اظهار کرد: آغاز امامت این امام همام مصادف با وجود انشعاب بین شیعیان بود که موقعیتی اسف‌بار در جهان اسلام آن روز رقم زده بود؛ در آن دوران امام کاظم (ع) آنچنان در مخاطره و محاصره بنی‌عباس بود که یارانشان از بردن نام امام (ع) نیز بیمناک بودند، با این حال راه تقیه را در پیش گرفتند و مسیر علمی آن حضرت را ادامه دادند.

وی ادامه داد: در نهایت موقعیت اجتماعی و نفوذ بالای معنوی امام موسی کاظم (ع) بین مردم و حمایت‌های شیعیان موجب ترس هارون‌الرشید و به شهادت رساندن آن حضرت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش حیات سیاسی امام کاظم (ع) در تکامل مکتب شیعه، گفت: تقارن سالروز شهادت این امام بزرگوار با روز امور تربیتی اسلامی را گرامی می‌داریم و امیدواریم آن‌طور که شایسته است سیره عملی و اخلاقی این اسوه روشنگری را بشناسیم و در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود از آن بهره ببریم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای عملیات کربلای ۵، تصریح کرد: حاج حسین خرازی از فرماندهان نام‌آور این عملیات، تربیت شده مکتب اسلام و از محبان واقعی اهل‌بیت (ع) بود؛ این شهید بزرگوار از افتخارات اصفهان است و سندی زرین برای این شهر محسوب می‌شود.

نورصالحی در بخش دیگری از نطق خود به هم‌افزایی نیروهای انقلابی اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی نیروهای انقلاب شرایط خوبی برای خدمت به مردم فراهم شده است؛ نمود این هم‌افزایی برگزاری جلسات ماهیانه بین نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان ارشد شهری و استانی است که طی جلسه‌ای در جمعه _ششم اسفندماه_ برگزار شد و معاون استاندار و فرماندار نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی در خصوص توجه به محله‌محوری، افزود: در خصوص موضوع محله‌محوری و رسیدگی به مناطق محروم، اقدامات شهرداری بررسی و وظایف سایر دستگاه‌ها مورد بحث واقع شد، در این راستا پرهیز از موازی‌کاری و تعدد مراکز تصمیم‌گیری نکته مهمی است که لازم است با محوریت استانداری، وظیفه و تکلیف تمام دستگاه‌ها مشخص و با مدیریتی واحد اقدامات در این زمینه پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر مداخله مدیریتی ندارد، اما می‌تواند به پیشبرد اهداف، حذف موازی‌کاری و رصد خروجی و تعقیب نتیجه نهایی کمک کند.

وی اضافه کرد: لازم است کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مصوبات این جلسه را پیگیری کند تا برنامه‌ای جامع برای تکمیل پازل خدمت‌رسانی تا قبل از شروع سال جدید تدوین شود و با ورود به سال آینده هر دستگاه وظیفه خود را در حوزه رسیدگی به محلات محروم بداند.

نورصالحی با اشاره به جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و معاون فرماندهی انتظامی استان، گفت: در این جلسه مقرر شد با برگزاری نشست‌های فصلی، تفاهم و همدلی بین مسئولان برای آرامش شهروندان دنبال شود.

وی با اشاره به بازدید از شهرک سلامت و بیمارستان در دست احداث پیوند کوثر، گفت: این اقدام فرصت مناسبی است که اصفهان را مهیای پذیرش گردشگر سلامت کند و لازم است برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها مسئولان نیز کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت درگذشت حاج رحیم جامی، مداح اهل‌بیت (ع) و پیرغلام حسینی، گفت: استاد جامی بیش از ۷۰ سال در رثای اهل‌بیت مداحی کرد و در بسیاری امور مشکلات مردم را بررسی و رفع می‌کرد. همچنین در جلسه امروز دومین عضو علی‌البدل شورا نیز حضور خواهد یافت.

اصفهان_محسن راعی