به گزارش اکونا پرس،

علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی “سلام اصفهان”، با بیان اینکه هفته گذشته بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد، اظهار کرد: رویکرد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به سمت تقویت حمل‌ونقل و مسائل زیست‌محیطی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوا مردم در رنج و مشقت هستند، از این رو شهرداری به سهم خود تلاش کرده است تا در بودجه سال آینده این رویکرد را نهادینه کند که در کاهش آلایندگی‌های ناشی از حمل‌ونقل همت ویژه‌ای داشته باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بخشی از آلایندگی‌ها متأثر از حمل‌ونقل و فعالیت صنایع و بخشی نیز ناشی از نبود آب در بستر زاینده رود است که باعث می‌شود هوا لطافت لازم و کافی را نداشته باشد که امیدوارم بتوانیم سال آینده روزهای بهتری را در شهر اصفهان تجربه کنیم و مردم راحت‌تر نفس بکشند.

وی با اشاره به آغاز خانه تکانی شهر، گفت: نیروهای خدوم شهرداری و کارکنان زحمت‌کش مدیریت شهری، خانه تکانی شهر را آغاز کرده‌اند که انتظار می‌رود رانندگان هنگام رانندگی در خیابان‌ها و معابر شهر مراقب کارگرانی باشند که مشغول رنگ‌آمیزی جداول، نرده‌ها و معابر هستند؛ هر چند شهرداری سعی کرده است تدابیر ایمنی را رعایت کند، اما همکاری شهروندان می‌تواند به امنیت خاطر این افراد که به طور جدی مشغول بهسازی و نوسازی شهر در آستانه نوروز هستند، کمک کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد حضور هنرمندان نیز در سطح شهر خواهیم بود که به کمک شهروندان می‌آیند تا شهر را زیباتر کنند، تاکید کرد: گفتن “خداقوت” شهروندان در مسیرهای عبوری به کارگرانی که مشغول خانه تکانی شهر هستند یا هنرمندانی که به زیباسازی شهر می‌پردازند، روحیه این افراد را صدچندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی مباحثی برای شهروندان درخصوص خانه تکانی نوروز خواهیم داشت که هفته آینده، جزئیات آن را تشریح خواهیم کرد.

اصفهان_محسن راعی