به گزارش اکونا پرس،

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان، گفت: در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، گسترش عدالت اجتماعی و رفاه عمومی بر اساس بند”ی” تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، مشترکین گاز طبیعی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با رعایت الگوی مصرف، حجم گاز مصرفی آنها در سه پله اول قرار داشته باشد، از پرداخت گازبها معاف هستند.

ابوالقاسم عسکری، افزود: بر اساس این قانون مشترکین گاز طبیعی که اطلاعات محل اسکان،کد ملی و کد اشتراک آنها توسط کمیته امداد و یا بهزیستی تایید و ارسال شده باشد، در صورت مصرف متعارف و قرار گرفتن در محدوده مصرفی سه پله نخست، از پرداخت هزینه گازبها معاف هستند.

وی، بیان کرد: این معافیت به مددجویان کم‌مصرف تعلق گرفته و در صورت عبور از میزان مصرف تعیین شده و قرار گرفتن در پله‌های چهارم و بالاتر، مشمول این قانون نخواهند بود.

عسکری، گفت: هم اکنون جلسات و مکاتبات لازم از سوی شرکت گاز استان اصفهان با کمیته امداد و اداره کل بهزیستی استان برای دریافت اطلاعات انجام شده و پس از بررسی اطلاعات دریافتی، برنامه‌ریزی گردیده تا در صورت رعایت الگوی مصرف و قرار گرفتن در سه پله نخست گازبهای آنها رایگان گردد.

سرپرست شرکت گاز استان اصفهان، اظهار داشت: به صورت همزمان از ابتدای ابلاغ طرح مذکور، بسترسازی لازم در سامانه‌های صدور صورت حساب شرکت ملی گاز و سایر سامانه‌های استانی برای اجرای این قانون فراهم گردیده است.

مهندس عسکری با بیان اینکه، بخشی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و اداره کل بهزیستی استان مستأجر هستند و محل زندگی آنها تغییر می‌کند، گفت: در صورت جابه‌جایی مددجویان، بایستی سریعاً کد اشتراک گاز، کدپستی و آدرس جدید را به ادارات بهزیستی و کمیته امداد سطح استان تحویل نمایند.

گفتنی است در حال حاضر ۹۹٫۵درصد جمعیت استان معادل ۱۱۲ شهر و ۱۰۶۷ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و سالانه ۲۲میلیارد متر مکعب گاز در سه بخش خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان توزیع و به مصرف می رسد.

اصفهان_محسن راعی