به گزارش اکونا پرس،

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این نشست با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون حجم آب ورودی به دریاچه پشت سد زاینده رود ۲۵۶ و خروجی آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب بوده است گفت: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای اصفهان، میزان ذخیره سد زاینده رود هم اکنون ۲۳۰ میلیون متر مکعب است.

منصور شیشه فروش خاطرنشان کرد: هرچند بارش های اخیر به میزان ورودی سد افزوده اما در مقایسه با بلند مدت فاصله بسیار زیادی داریم و به همین دلیل مصرف بهینه آب باید در دستور کار ادارات، سازمان‌ها و شهروندان عزیز قرار گیرد.

وی با بیان این‌که میزان بارش ها نیز در سطح استان نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش ۸ درصدی همراه بوده است افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا و بارش باران در سرشاخه های زاینده رود، ارتفاع برف موجود در شهرستان کوهرنگ به ۱۱ سانتی متر رسیده که این میزان نگران کننده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به افزایش مصرف مشترکین در روزهای پایانی سال از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف هنگام خانه تکانی، این شرکت را در تامین آب شرب و بهداشت پایدار ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستا یاری رسانند.

سید محسن صالح ابراز امیدواری کرد با راه اندازی مرحله نخست سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ مشکل کمبود آب به ویژه در فصل تابستان برطرف شود.

اصفهان_محسن راعی