به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک،وی در ادامه افزود: سرویس های بهداشتی بوستان های سطح شهر فعال هستند که با ضدعفونی و گند زدایی آنها هیچ گونه مشکلی بابت استفاده از آنها وجود ندارد.

شهردار اراک بیان داشت: با توجه به اینکه آب نماها در ایجاد شادابی و نشاط  به پارک ها و میادین شهری نقش مهمی دارند در همین راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام به تعمیر، راه اندازی و نظافت کلیه آب نما و آبگیری مجدد آنها نموده به طوریکه تمام آب نماها فعال هستند.

دکتر کریمی گفت: حفظ و نگهداری پارک ها و فضای سبز سطح شهر با انجام اقداماتی از جمله نظافت کلیه بوستان ها و فضای سبز، کاشت نهال، نظافت و ضدعفونی تجهیزات ورزشی و وسایل بازی کودکان در کلیه پارک ها ، بهبود سیستم روشنایی بوستان ها و بهبود مبلمان پارکی و رنگ آمیزی آنها در دست اقدام است.

وی در ادامه از طراحی، جانمایی و نصب 60 المان نوروزی در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: این المان ها متناسب با نیاز جامعه و فرهنگ مردم و با کار کارشناسی طراحی و ساخته شده اند تا شهری زبیا برای مردم در نوروز 1401 ارمغان آورده شود.نصب و جانمایی المان های نوروزی سال گذشته و نصب المان های موقت نوروزی و نیمکت در مسیر نوروزگاه منطقه گردشگری دره گردو و بهسازی مرمت المان های موجود سطح شهر از دیگر اقدامات در دست اجرا شهرداری ویژه نوروز 1401 می باشد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه نورپردازی تقاطع های غیرهمسطح شهر اراک از جمله میدان انقلاب، بلوار قدس و نورپردازی المان های سطح شهر در حال انجام است ، افزود: مبلمان شهری از قبیل: سطل های زباله، نیمکت ها، سرپناه اتوبوس، ترانس های برق و مخابرات، فلاورباکس ها، نرده های فلزی  هندریل ها، پایه استندها و بیلبوردها، پایه پرچم ها و استاپرها برای استقبال از نوروز و بهار 1401 در حال انجام است.

دکتر علیرضا کریمی از نورپردازی درختان میدان شهدا، المان سیب واقع در تقاطع غیرهمسطح شهیدان رجایی خبر داد و گفت: اجرای نقاشی دیواری های بسیار زیبا توسط هنرمندان سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در دست اجرا می باشد.همچنین رنگ آمیزی شهری در طول سال انجام گرفته و در راستای استقبال از بهار رنگ آمیزی و پالایش دیوارهای آلوده انجام شده است.

وی به نصب و جانمایی نیمکت های جدید در خیابان های شهید رجایی، شهید بهشتی، میدان شهدا، خیابان محسنی، خیابان مخابرات و پیاده راه امیرکبیر اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در گالری موزه خیابان شهید رجایی، بهسازی مسیر نورپردازی پیاده راه امیرکبیر و برگزاری جشنواره رنگ آمیزی ماهی های عید نوروز از اقدامات این شهرداری برای نوروز 1401 می باشد.