به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مهندس یوسف عرفانی نسب مدیر عامل این شرکت با بیان خبر فوق افزود:

لایحه بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو با هدف اصلاح تعرفه های آب به منظور مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تهیه شده است و بر اساس آن  قبوض آب بها مشترکین پر مصرف با افزایش نرخ آب ها و به صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی در استان مرکزی 14 مترمکعب در ماه ، تعیین شده است ، افزود : به طور میانگین در سال گذشته 48 درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را رعایت نموده اند.

وی با اشاره به میزان تعرفه آب در ویلاها ، باغ ویلا ها، خانه باغ ها و مجتمع های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب و کار افراد نیستند اظهار داشت: در اقامتگاه های غیردائم در صورت رعایت الگوی مصرف آب تا ظرفیت قراردادی با افزایش نرخ آب بها مواجه نخواهند شد و برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی نرخ آب آزاد محاسبه می شود.

مهندس عرفانی نسب با اشاره بر اعمال معافیت مشمولین کم مصرف تحت حمایت سازمان های بهزیستی و کمیته امداد افزود: این دسته از مشترکین چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول معافیت شده و هزینه آب بها برای این دسته از مشترکین رایگان محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 43 درصد از مشترکین آب استان تا ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند عنوان کرد: 9 درصد از مشترکین آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند که بیشترین این تعداد ، مشترکین ساکن در روستا و جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند.