به گزارش اکونا پرس،

کانون تجمعات سیاسی دانست و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری سنگینی در این پروژه انجام شده است و ظرفیت فوق العاده‌ای را برای حضور و اسکان میهمانان خارجی ارائه می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که یکی از دبیرخانه‌های اجلاس‌های بین‌المللی در سالن اجلاس مستقر شوند.

علی قاسم‌زاده در دیدار با عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه کشور، اظهار کرد: در حال حاضر تقویت صنعت گردشگری اصفهان در میان تمام بخش‌های استان از جمله بخش دولتی و حاکمیتی اعم از استانداری، شهرداری و اتاق بازرگانی به عنوان هدفی مشترک مشخص شده است و تمام این بخش‌ها به شدت تمایل به توسعه اصفهان در حوزه گردشگری دارند.

وی افزود: شهرداری اصفهان توسعه زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و نخستین گام در این زمینه را ایجاد مشوق‌هایی برای ساخت هتل در اصفهان پیش‌بینی کرده است. در واقع هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی که بخواهد در اصفهان هتل بسازد، شهرداری در تأمین زمین و معافیت‌هایی که برای ساخت هتل در نظر گرفته، این امکان را برای وی فراهم می‌کند. در حال حاضر اصفهان کمبود هتل دارد و این معافیت‌ها و تسهیلات می‌تواند زمینه‌ساز ساخت هتل در این شهر بشود.

سالن اجلاس و ظرفیتی فوق‌العاده برای گردشگری

شهردار اصفهان دومین اقدام شهرداری در حوزه گردشگری را تکمیل و راه‌اندازی سالن اجلاس در قالب

ایجاد منطقه دیپلماتیک در نزدیکی سالن اجلاس

قاسم‌زاده با بیان اینکه ایجاد منطقه دیپلماتیک در اصفهان می‌تواند سومین اقدام شهرداری در این زمینه و رخدادی منحصر به فرد در سطح ملی باشد، گفت: پیشنهاد ما ایجاد این منطقه در زمینی در نزدیکی سالن اجلاس است که در نظر داریم در سفر رئیس جمهور به اصفهان مجوز لازم را بگیریم.

وی افزود: استاندار اصفهان از شهرداری خواسته تا پیگیر این موضوع از وزارتخانه باشد و ما نیز چنین عمل کرده‌ایم. چنانکه این موضوع صرفاً نیازمند مجوز است و بار مالی برای دولت ندارد.

استفاده از ظرفیت‌های خواهرخواندگی

شهردار اصفهان در ادامه از گسترش ظرفیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان به عنوان اقدام مؤثر دیگر در حوزه توسعه گردشگری یاد کرد و گفت: اصفهان تاکنون با ۱۵ شهر تفاهم خواهرخواندگی داشته و در حال تلاش برای افزایش این ظرفیت است.

وی افزود: تجارب موفقی در این زمینه داشته‌ایم که قادر است منجر به توسعه فرهنگ ایران و معرفی فرهنگ اصفهان شود، ضمن اینکه تلاش کرده‌ایم خود مردم را به سفرای فرهنگی تبدیل کنیم که این امر می‌تواند حتی به تجربه‌ای ملی تبدیل شود.

گردشگری سلامت و ظرفیت‌های اصفهان

قاسم‌زاده گفت: گردشگری سلامت از دیگر سرمایه‌گذاری‌های شهرداری در این بخش بوده که از طریق احداث و توسعه شهرک سلامت دنبال شده است.

وی تاکید کرد: اجماعی که اینک در شهر اصفهان بین دستگاه‌های مختلف شکل گرفته می‌تواند اصفهان را به قطب گردشگری تبدیل کند که امیدواریم با رویکرد جدیدی که دولت در حوزه ارتباطات دارد، بتوانیم در زمینه توسعه روابط دیپلماتیک با سایر کشورها به خوبی عمل کنیم.

اصفهان_محسن راعی