به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، سید وحید میرنظامی در نشست بررسی وضعیت و مشکلات پارک های اراک که با حضور خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی و دکتر کریمی شهردار اراک برگزار شد، اظهار داشت: باید آموزش و فرهنگسازی مردم برای حضور پررنگ در پارک‌ها انجام شود که در این صورت فضا برای افراد خلافکار نا ایمن می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت فضای سبز اراک بیان کرد: اراک فضای تفریحی مناسبی ندارد و تنها فضایی که خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند پارک‌ها هستند اما این در صورتی است که پارک‌ها از امکانات و آمادگی لازم برخوردار باشند.

میرنظامی افزود: باید آموزش و فرهنگسازی مردم برای حضور پررنگ در پارک‌ها انجام شود که در این صورت فضا برای افراد خلافکار ناایمن می‌شود، باوجود اینکه برای پارک‌های اراک هزینه شده اما حضور بزهکارها و افراد خلافکار بیشتر از خانواده‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: باید نیروی انتظامی برای حضور در پارک‌ها مشارکت پررنگی داشته باشد، اگر پارک‌ها فضای امنی باشند و رضایتمندی اجتماعی وجود داشته باشد، این موضوع سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. باید پارک‌های محله‌ای مورد توجه قرار گیرند و آموزش حقوق شهروندی و فرهنگسازی انجام شود.