به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این نشست دغدغه‌های مدیران شعب تأمین اجتماعی و چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی در حوزه بیمه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برای آن چاره‌اندیشی شد.
اصغر اخوان‌مقدم، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست اظهار داشت: امیدوارم حضور مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان اصفهان در این سمت، موجب رضایتمندی ذی نفعان این حوزه شود.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی و فعالان اقتصادی نباید مقابل هم قرار گیرند، افزود: تشکیل برخی پرونده‌ها و درگیر شدن کارفرمایان به معنای ضایع شدن وقت و زمان آنها است؛ بنابراین نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی داریم تا از دلسرد شدن فعالان اقتصادی بواسطه برخی برخوردها جلوگیری شود.
اخوان‌مقدم با تأکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین ابراز امیدواری کرد این امر به تسهیل امور کارفرمایان و نیروهای آنها در حوزه تأمین اجتماعی بینجامد.
مرتضی حاجی کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به تلاش برای اصلاح امور و رفع ایرادات گفت: برخی مطالبات مطرح‌شده در این نشست باید در سطح کشوری پیگیری و اصلاح شود و برخی نیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و با صدور یک دستور عملی نمی‌شود.
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک برای ایجاد شفافیت درباره قوانین تأمین اجتماعی افزود: لزومی به حضور کارفرماها در تمام جلسات قرار نیست و تشخیص این امر بر عهده هیئت رسیدگی‌کننده است، اما اگر ابهامی وجود داشته و نیاز به حضور کارفرما بود، بهتر است پرونده با دعوت از کارفرما بررسی و اقدام به صدور رأی شود.
حاجی کاظمی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی کشور کارفرمایان افسران جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا و تبعات اقتصادی شدید آن بسیاری از کارفرمایان نیروهای خود را حفظ کردند و چنین کارفرمایانی شایسته تکریم و مساعدت هستند، چون دغدغه پیشرفت کشور را دارند؛ بنابراین تلاش کرده‌ایم همواره تسهیل‌کننده امور کارفرمایان و کارگران باشیم.
لزوم پیگیری دریافت مطالبات از دولت، عدم تمایل برخی شعب برای دعوت از کارفرماها در تمام جلسات قرار برای ارائه توضیحات و لایحه دفاعی، لزوم صدور رأی در هیئت‌های بدوی به‌جای ارسال پرونده‌ها به هیئت تجدیدنظر، لزوم تأمین زیرساخت برای صدور آرای الکترونیک، تعجیل بی‌مورد در بررسی برخی پرونده‌ها، غیرشفاف بودن برخی مفاد قانون تأمین اجتماعی و قرائت‌های متفاوت از بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی و لزوم یکسان شدن این برداشت‌ها از جمله موضوعاتی بود که از سوی نمایندگان شعب در این جلسه مطرح شد.

 

اصفهان_محسن راعی