به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست کیهان عباسیان مدیرواحد بازاریابی و امور بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی استان پرداخت.

در ادامه ضمن بررسی راهکارهای بهبود و توسعه روابط تجاری دو طرف به ویژه در حوزه فولاد، پیشنهاد همکاری بین شرکت‌های فولادی وهمتایان  بوسنیایی در سرمایه‌گذاری و تولید مشترک با هدف برند‌سازی تولیدات و تطابق آن با استانداردهای اروپا و عرضه به بازار جهانی ارایه شد.
همچنین منصور هوچچ رئیس انجمن اتحادیه تجارت ایربا-بوسنی به تشریح راهکارهای برخورداری از مشوق‌های مالی و تسهیلاتی از طریق سرمایه‌گذاری ومشارکت در واردات محصولات فولادی به صورت نیمه فرآوری شده پرداخت و پیشنهاداتی در زمینه نحوه استفاده از معافیت‌های موجود از جمله معافیت‌های گمرکی و مالیاتی به منظور کاهش هزینه‌های تولید بیان شد.
در روز دوم این نشست نیز جلسات B2B با حضور ١٦ شرکت در حوزه‌های بسته بندی مواد غذایی، فولاد و محصولات فولادی، مواد شیمیایی و سنگ برگزار شد. در این جلسه ضمن تبادل نظر درخواست‌های طرف بوسنیایی به منظور تامین هر یک از اقلام مذکور به طرف ایرانی ارائه گردید.
در پایان این نشست نیزهیات بوسنی خواستار پذیرش هیات تجاری از اتاق بازرگانی اصفهان شد.

 

اصفهان_محسن راعی