به گزارش اکونا پرس،

دکتر کوروش خسروی مسوول این همت بر اهمیت شبکه سازی در شکل گیری اقتصاد مبتنی بر دانش و شناسایی شرکت های دارای ظرفیت صادراتی تاکید نمود.

در این نشست محصولات شرکت فناور  بهیار صنعت اسپادانا با بیان ظرفیتهای صادراتی چالش های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه حل های آن بیان شد.

فعالان اقتصادی در کشورهای خارجی عدم توانایی ارائه و فروش به زبان انگلیسی را عمده‌ترین مشکل شرکت‌های ایرانی دانستند و بیان کردند: برای صادرات انتخاب بازار هدف مقوله‌ای بسیار مهم است و باید یک استراتژی قوی نفوذ در بازار هدف تدوین شود. همچنین گفته شد که صادرات باید به چشم یک پروژه پنج تا ده ساله دیده شود که نیاز به مدیریت هزینه و زمان دارد.

مهندس سلیمی مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: اگر تولیدکننده خوبی هستیم لزوماً فروشنده و صادرکننده خوبی نخواهیم بود؛ و این اهمیت شکل‌گیری شرکت‌های مدیریت صادرت را می‌رساند. وی با اشاره به این نکته که در دانشگاه‌ها به رشته‌های مدیریتی بهای کافی داده نمی‌شود تاکید کرد که آموزش مدیریت بازرگانی را باید جدی‌تر بگیریم.

در این جلسه بیان شد شرکت سپنتا فناوران اسپادانا با هدف برطرف کردن مشکلات صادراتی و بازاریابی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی شده است که نشان از وجود فرهنگ هم‌افزایی در بین شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان دارد.

(«همت» نام اختصاری برای «هسته تخصصی مرکزی» است که در شورای مطالعات استراتژیک و با حضور فعالان، اساتید و خبرگان تراز اول کشور و استان پیرامون اولویت‌های کلان فضای کسب‌وکار استان تشکیل می‌شود.

با توجه به شعار سال و اهمیت موضوع اقتصاد دانش‌بنیان؛ دو همت با محوریت اقتصاد دانش بنیان و تولید دانش‌بنیان در شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی اصفهان فعالیت می‌نمایند.)

اصفهان_محسن راعی