به گزارش اکونا پرس،

«اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: مجموعه شرکت سرمایه گذاری تغییر وضعیتی را شاهد است. شرکت در گذشته یک شرکت سرمایه گذاری در بازار سهم بود اما اکنون این شرکت به سرمایه گذاری های عملی و اجرایی ورود کرده است.

وی افزود: در ۴۸ پروژه پیشرانان پیشرفت کشور ۷ پروژه مربوط به ومعادن است و یکی از این ۷ پروژهمربوط به نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی سمنان است و تا پایان مهر آماده افتتاح این طرح هستیم.

مدیرعامل «ومعادن» تصریح کرد: مجموع پروژه‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم، ومعادن مشارکت دارد، مجموعا حدود ۵۹ تا ۶۰ پروژه است و مجموع آن ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که سهم ومعادن بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای افق چشم انداز ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به سرمایه گذاری بیش از ۶ میلیارد یورو هستیم. ومعادن در تولید حدود ۵ میلیون تن فولاد به طور مستقیم نقش دارد که شامل فولاد آرتاویل ۱/ ۱ میلیون تن، آهن‌اسفنجی بیجار ۱/۶ میلیون تن، اسفنجی اقلید ۱/۱ میلیون تن و سرمد ۱/۱ میلیون تن است.

سعد محمدی تاکید کرد: در بخش معادن اولویت اول ما بحث اکتشاف است. برنامه ما برای امسال حفاری ۶۰ هزار متری است که ۷ دستگاه خریداری، ۱ دستگاه وارد، دو دستگاه تا هفته آینده وارد و ۲ دستگاه در مهر ماه وارد می‌شود و امیدواریم بتوانیم شروع یک حرکت اکتشافی را رقم بزنیم.

وی در ادامه گفت: با عملیات اکتشاف و حفاری‌هایی که در سال جاری صورت گرفته، ذخایر خوبی شناسایی شده است. امیدواریم با پهنه‌های در دست اکتشاف، ذخایری را به مجموعه اضافه کنیم و به چرخش زنجیره کمک کنیم.

اردشیر سعد محمدی بیان داشت: کارخانه کک سازی طبس، تکنیکی متفاوت از کارخانه‌های کک سازی است و خوشبختانه متوسط تولید آن ۶ هزار تن بوده که در تیر ماه به ۸ هزار و در مرداد به ۹ هزار و ۸۰۰ تن رسانیدم و امیدواریم در شهریور از ۱۰ هزار تن تجاوز کند.

 

اصفهان_محسن راعی