به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ،  زاهدی افزود: از این میزان اراضی ۲۴۵ هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم، ۶۵ هزار هکتار جوآبی و دیم، حدود هزار هکتاردانه روغنی کلزا و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص دارد. او سیاست سازمان جهادکشاورزی را افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح عنوان کرد و گفت: سطح زیرکشت محصولات پاییزه نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در ادامه به اجرای طرح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: این طرح به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و برای اولین بار در استان برای کشت محصولات پاییزه اجرا می‌شود و تاکید بر کشت محصولات کم اب بر است.زاهدی افزود: در اجرای طرح الگوی کشت حمایت‌هایی ااز جمله تسهیلات یارانه‌ای برای تامین بذر، کود مورد نیاز کشاورزان درنظر گرفته شده که امیدواریم با حمایت‌های دولت افزایش تولیدات را داشته باشیم.

کشت محصولات پاییزه در زمین‌های زراعی استان مرکزی کشت محصولات پاییزه در زمین‌های زراعی استان مرکزی کشت محصولات پاییزه در زمین‌های زراعی استان مرکزی کشت محصولات پاییزه در زمین‌های زراعی استان مرکزی ذوالفقاری معاون فنی جهادکشاورزی شهرستان اراک هم گفت: از ۳۲۰ هزار هکتار اراضی کشت محصولات پاییزه استان، سطحی بالغ بر ۵۱ هزار اراضی شهرستان اراک به کشت پاییزه اختصاص دارد.

او آموزش کشاورزان و کارشناسان کشاورزی و اختصاص بیش از ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید نهاده‌ها و بذر مورد نیاز کشاورزان از جمله برنامه‌هایی است که جهادکشاورزی شهرستان در دستور کار قرار دارد. غیابی کارشناس کشاورزی هم با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت در استان گفت: این طرح برای نخستین بار امسال در کشت پاییزه اجرا می‌شود و در سال‌های آینده کلیه محصولات زراعی و باغی نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح ۱۱ درصد افزایش عملکرد تولید در محصولات زراعی داشته باشیم.

غیابی به کشاورزان توصیه کرد در کشت محصولات پاییزه حتما از ارقام اصلاح شده که نسبت به سرما و خشکی مقاوم است استفاده شود، انجام کشت به موقع و در مصرف بی رویه کود خودداری کنند

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی