به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر کریمی شهردار اراک با اعلام خبر برگزاری مانور ستاد زمستانه شهرداری اراک در راستای آماده‌باش امکانات و ماشین آلات در فصل سرما، گفت:عوامل اجرایی، تجهیزات و ماشین آلات شهرداری تا پایان بارندگی و فصل سرما در آماده باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه، شهرداری نسبت به سایر ادارات خدمات‌رسان در صف مقدم برای مقابله بحران است، افزود: سازمان عمران شهرداری به صورت روزانه آمادگی ماشین‌آلات خود را مورد سنجش قرار داده و نیروهای این سازمان به صورت چارت‌بندی و شیفت‌بندی قرار گرفته اند و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند نمود.

وی در ادامه به ذخیره شدن نمک به مقدار لازم برای جلوگیری از یخ زدگی معابر اشاره نمود و ادامه داد: برای زمان بارش برف، تدابیر لازم برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات و سایر معابر اصلی و فرعی شهر پیش‌بینی شده است.

شهردار اراک در خصوص وضعیت  ماشین آلات زمستانه، به تجهیز  ۴۶ دستگاه از  ماشین آلات سازمان عمران شهرداری برای مقابله با حوادث بارش برف اشاره نمود و افزود: این دستگاه ها شامل : ۴ دستگاه لودر برف روب، ۵ دستگاه گریدر، ۴ دستگاه بیل بکهو، ۲ دستگاه بابکت، ۱۴دستگاه خودروی کامیون جفت و تک ، ۵ دستگاه نمک پاش مکانیزه، ۹ دستگاه کامیون تیغ دار، ۳ دستگاه لودر و بیل مکانیکی جهت بارگیری نمک می باشند.

دکتر کریمی همچنین به در اختیار قرار دادن روزانه ماشین آلات سنگین به مناطق شهرداری اراک اشاره نمود و از اختصاص یک دستگاه گریدر ، لودر برف روب، بیل بکهو، کامیون تیغ دار، کامیون کمپرسی به مناطق پنجگانه جهت خدمت رسانی مناسب تر به شهروندان در هنگام بارش برف خبر داد.