به گزارش اکونا پرس،

نماینده مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت:ایجاد هماهنگی صنعت آب و برق در مواقع بحران ضروری است.

علی رجبی در آیین افتتاحیه این مانور گفت: اصل هماهنگی نظارت و برنامه ریزی سرلوحه اصلی در طراحی مانور‌ها بوده است تا صنعت آب و برق به صورت منسجم و در قالب یک تیم بتوانند در شرایط بحرانی در کنار هم قرار گیرند تا در خدمت رسانی تسریع و هم افزایی صورت گیرد.

وی افزود: بر این اساس باید هرگونه ابزار، تجهیزات و منابع انسانی متناسب با شرایطی در محل حادثه به کار گرفته شود و از ورود تجهیزات و امکانات ناکارآ مد و ناهماهنگی در محل حادثه جلوگیری به عمل آید.

رجبی خدمت رسانی به موقع ، آمادگی نیرو‌ها و آموزش را از اهداف برگزاری این مانور‌ها دانست و افزود:سیاست وزارت نیرو خدمت رسانی سریع و به موقع در تمام مناطق کشور در زمان بروز حوادث است.

استاندار استان مرکزی گفت:تداوم جریان آب و برق پایدار در مواقع بحران اساسی ترین نیاز مردم آسیب دیده است.

فرزاد مخلص الائمه ،فرمان اجرای مانور با رمز یا فاطمه الزهرا (س)را صادر کرد و افزود:همکاران سخت کوش صنعت آب و برق در تمام مواقع و سخترین شرایط پای کار بوده اند تا امید را در دل مردم زنده نگه دارند.

وی برگزاری مانور های تمرینی آموزشی را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود:در شرایط پیچیده و بحرانی باید تدابیر و برنامه ریزی های اساسی صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استانداری استان مرکزی گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید حادثه محور باشند.

بهنام نظری افزود:تاب آوری کلید واژه و مولفه اساسی برای مجموعه وزارت نیرو در مواقع بحران برای بازگردان چرخه زندگی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور اساسی حادثه خیز است،افزود:استان مرکزی اولین استان صنایع مادر در کشور است،پیش بینی و پیشگیری در مواقع بحران نقش اساسی دارد.

نظری با اشاره به زلزله رخ داده در سرپل ذهاب اظهار کرد:شرایط مانورهای تمرینی آموزشی باید به حادثه واقعی رخ داده خیلی نزدیک باشد و تدابیر لازم به موقع صورت گیرد.

رییس شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی با تشریح سناریوی طراحی شده برای این مانور گفت: هدف از برگزاری این مانور، سنجش و ارتقای آمادگی شرکت های صنعت آب و برق و توسعه همکاری بین شرکت ها در برابر وقوع هرگونه حادثه و بحران است.

محمود محمودی بیان کرد: سنجش میزان آمادگی منابع انسانی و تجهیزاتی، افزایش مهارت های فردی و تجربیات بین دستگاهی و دستیابی به سرعت عمل مطلوب در مواجهه شرایط اضطراری، بخش دیگری از اهداف این مانور قلمداد می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت:استان مرکزی محوریت حساس ترین خطوط تبادل انتقال انرژی در کشور است لذا تمهیدات و اتخاذ تدابیر لازم در مواقع بحران ضروری است.

مجتبی داودآبادی  با بیان اینکه ۱۷هزارو ۳۰میلیون کیلو وات ساعت تولید انرژی برق در کشور را داریم ، افزود: میزان تبادل انرژی توسط این شرکت ۳۹میلیارد کیلو وات ساعت است.

مانور زلزله با ۶ ریشتر در اراک و کانون آن در کمیجان است و به صورت فرضی و خطی که تامین کننده برق کمیجان است دچار حادثه شود و میزان زلزله به حدی بوده که باید خط جدید به طول ۷ کیلومتر احداث شود، ضمن اینکه اکیپ ها بالغ بر ۱۰۰ نفر هستند که در کمیجان مستقر شده اند.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی