به گزارش اکونا پرس،

مجید نادرالاصلی، در آئین تقدیر از بانوان عضو شورای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات امروز به حوزه اجتماعی و فرهنگی بر می‌گردد؛ لذا امیدواریم با برگزاری جلسات مستمر با حضور بانوان عضو شورای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان، بخشی از مشکلات مطرح شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان امنیت، خاطرنشان کرد: شهدای امنیت از جان خود گذشتند تا بعد از تلاطم ناخواسته که دشمنان برای ما ایجاد کردند، اینجا راحت بنشینیم.

حضور زنان در عرصه‌های مختلف برای جمهوری اسلامی قابل دفاع و افتخار است

محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: یکی از رسالت‌های بزرگ ما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین است. بانوان عضو شوراهای اسلامی روستاها باید نقش و رسالت خود در جهاد تبیین ایفا کنند.

وی ادامه داد: یکی از موضوع‌های که باید به آن توجه شود، نقش انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری ساختارها و رفتارها نسبت به زنان است، خدمتی که زنان به انقلاب اسلامی کردند نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار اصفهان با اشاره به وقایع و اتفاقات اخیر در کشور، تاکید کرد: محور اصلی و شعارهای اولیه گروه‌هایی که چندین ماه تلاش کردند در اثر توطئه دشمن برای کشور چالش ایجاد کنند، به زنان اختصاص داشت.

احمدی با بیان اینکه مگر چه کوتاهی و قصوری از سوی انقلاب اسلامی به زنان شده است که می‌خواهند آن را جبران کنند، گفت: آمار و ارقام مربوط به حضور زنان در عرصه‌های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع و افتخار است.

وی با بیان اینکه سن افرادی که اقتضا می‌کند به یاد می‌آورند در گذشته وضعیت تحصیل و بهداشت برای زنان چگونه بود و اکنون این وضعیت چگونه است، ادامه داد: باید تبیین شود که تعداد دانشجویان دختر در کشور در گذشته چند درصد بود و اکنون چگونه است یا میزان اشتغال زنان، تعداد اساتید و هیئت علمی و افتخارات ورزشی در حوزه زنان در دوره قبل از انقلاب چقدر بود و اکنون به چه میزان رشد کرده و این تنها بخشی از مصادیق آن است.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه زنان عضو شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اصفهان نیز نمادهای افتخار هستند، افزود: بانوان عضو شورا در روستاها در بستری که انقلاب اسلامی و قانون اساسی ایجاد کرد منتخب مردم و عضو شورای روستا شدند.

مهمترین حقوق فرزندان، احترام به مادر است

در ادامه حجت‌السلام گرجی، کارشناس مذهبی به تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) و تکریم مقام مادر پرداخت و اظهار کرد: بر اساس سخن پیامبر اکرم (ص) رضایت خداوند رضایت مادر است و مهم‌ترین حقوق فرزندان احترام به مادر است.

وی با تاکید بر اینکه در قرآن مجید، احترام به والدین در کنار اطاعت از پروردگار قرار گرفته است، افزود: بعد از خداوند هیچکس به اندازه والدین برای ما کاری نکرده است، آن هم کاری که بی منت باشد؛ بنابراین نباید بگذاریم حرمت‌ها شکسته شود.

اصفهان_محسن راعی