به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، علیرضا شعبانی اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی در کشور ما است.

وی افزود: در این زمینه راهبردهایی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول ارائه شده است و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز جهت انجام رسالت خود برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با توجه به پروتکل‌ها و آئین‌نامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد تلاش کرده‌ایم اماکن زیرمجموعه شهرداری را در حوزه مصرف انرژی استانداردسازی کنیم.

شعبانی اضافه کرد: در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ اقداماتی جهت فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در زمینه‌های مختلف انجام شده است، به عنوان مثال در زمینه ایمنی و سلامت شهروندان در فصل زمستان نکاتی در قالب بروشور و کتابچه تهیه شده است که شامل آموزش عبور از معابر در یخبندان، رفت‌وآمد دانش‌آموزان، سلامت سالمندان و تردد خودروها می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی بروشورها و پوسترهایی را در راستای آموزش شهروندی به شهروندان ارائه کرده است و اساتید نیز موارد مهم در این زمینه را به کودکان و نوجوانان آموزش داده‌اند تا مباحث از این طریق به خانواده‌ها منتقل شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی در فصل زمستان موارد بهداشتی با همکاری با مرکز بهداشت در قالب آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان ارائه و از طریق سیستم‌های درون‌سازمانی به تعدادی از کارمندان ارائه شده است.

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی