به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، جلسه کمیته عالی حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری با حضور شهردار اراک، معاونین مالی و اقتصادی، امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، نماینده مدیران مناطق، رییس سازمان آتش نشانی، مدیران اداره بازرسی، حقوقی، امور شهر، اداره ارتباطات ‌‌امور بین الملل، مدیر HSE و نماینده کارگران شهرداری برگزار شد.

دکتر کریمی شهردار اراک در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث سلامت، ایمنی و محیط زیست باید در دو سطح همکاران شهرداری و شهروندان پیگیری شود، گفت: تمامی افرادی که به نحوی در شهرداری مشغول بکار هستند باید ایمنی صد درصدی داشته باشند چرا که صدمه به نیروی کار علاوه بر زیان های مالی باعث ایجاد مسایل روانشناسی زیادی می شود، لذا حفظ جان و سلامتی همکاران و اجرای هدفمند معاینات دوره ای و برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی برای همکاران بسیار مهم است.

وی افزود: جنبه دیگر اهمیت مسایل سلامت، ایمنی و محیط زیست، شهروندان هستند و در این راستا شناسایی و رفع عوامل خطر زا و آسیب زا حائز اهمیت می باشد و منبع خطر باید رفع شود.

دکتر کریمی با تاکید بر تهیه نقشه‌ خطر شهر، خاطر نشان کرد: باید با آموزش های متعدد در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست به ویژه در حوزه پرسنلی، سیاست دگر کنترلی را به خود کنترلی تبدیل نماییم.

لازم به ذکر است، تعداد مصوبات کمیته های HSE حوزه های تابعه شهرداری اراک، ۵۶۷ مورد است که ۴۲۶ مورد آن انجام و ۱۴۱ مورد دست اقدام می باشد و در کل درصد انجام مصوبات 13/75 می باشد.