به گزارش اکونا پرس،

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به  پایش مستمر کیفیت آب شرب در شهرها و روستاها گفت: با راه انداری این آزمایشگاه آب شرب ساکنان 186 روستا و 3 شهر در نایین به صورت مستمر مورد پایش کیفی قرار می گیرد.

حسین اکبریان اعلام کرد: تا قبل از راه اندازی این آزمایشگاه، آب شرب این منطقه به صورت مستمر در آزمایشگاه های مستقر در شهرهای مجاور  مورد بررسی قرار می گرفت. این درحالیست که شبکه های بهداشت محلی نیز به صورت مستمر سلامت و کیفیت آب شرب را در اقصی نقاط استان مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز این آزمایشگاه شده است عنوان کرد: تجهیزات و دستگاه های به کار رفته در آزمایشگاه میکروبیولوژی آب نایین از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه ها هستند که از این طریق شاخص های میکروبی، باکتریایی و کدورت آب بررسی می شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به دریافت گواهی نامه ایزو 17025 آزمایشگاه آب نایین گفت: این آزمایشگاه پس از ممیزی های صورت گرفته توسط کارشناسان،   موفق به دریافت گواهی نامه مدیریت کیفیت که همان ایزو 17025 است گردید که بیانگر دقت و صحت نتایج آزمایش های صورت گرفته در این مرکز است.

اکبریان تصریح کرد: ماهیانه 150 نمونه گیری از آب موجود در مخازن، منابع و شبکه آب در شهرها و روستاهای منطقه نایین در این آزمایشگاه انجام می شود که در نهایت این امر موجب ارتقای بیش از پیش کیفیت آب شرب منطقه نایین شده است.

اصفهان_محسن راعی