به گزارش اکونا پرس،

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، این نشست روز 19 بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. 

تعداد زیادی از مردم هنرمند شهر تفرش در زمینه صنعت تفرشی دوزی فعالیت می‌کنند و سال گذشته شهرتفرش به‌عنوان شهرملی تفرشی دوزی معرفی شده است.

به‌همین منظور، در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تهران، علی اکبر اسدی معاون امور عمرانی استانداری و باحضور مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، لوح ثبت شهرملی تفرشی دوزی را از عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کرد.

تنوع در نقوش تفرشی‌دوزی از ویژگی‌های بارز آن است و گستردگی این نقش و نگارها که با تکرار تعداد بی‌شماری از نقوش هندسی به دست می‌آید.

ثبت تفرش به عنوان شهر ملی تفرشی دوزی با همدلی و وفاق مسوولان این شهر و استان، بستر مناسبی برای آموزش، ترویج، توسعه فعالیت‌های هنری و حمایت از هنرمندان این هنر دیرینه فراهم می‌کند.

غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی