به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، سیدوحید میرنظامی اظهار کرد: در مناطق هدف بازآفرینی اراک که کوی امام علی (ع)، خیابان ادبجو، کوی سجادیه و کوی رودکی را شامل می‌شود، مشوق‌هایی برای افزایش ساخت‌وساز و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهرداری پیش‌بینی شده است تا از این طریق برای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری گام برداریم.

وی افزود: تخفیف ۵۰ درصدی عوارض یکی از مهم‌ترین مواردی است که شامل ساخت‌وسازهای مناطق هدف بازآفرینی می‌شود اما با این همه انگیزه کافی برای شهروندان به‌شمار نمی‌رود از این‌رو پیشنهادهایی در خصوص بازنگری در مشوق‌ها به کمیسیون ماده ۵ استانداری ارائه شده است تا در صورت موافقت، ابلاغ و اجرا شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اهمیت نقش بهسازی بافت فرسوده شهری در ارتقای خدمات‌دهی در عرصه عمومی شهر تصریح کرد: نکته مهم جذب سرمایه‌گذار در مناطق هدف بازآفرینی است، لذا مدیریت شهری باید برای ایجاد مشوق‌هایی جهت جذب سرمایه‌گذار در این مناطق تلاش کند تا علاوه بر ارتقای خدمات عمومی در این نواحی، بتوان خانه‌هایی که به شکل ریزدانه احداث شده است را تجمیع کنیم و ارزش افزوده‌ای را برای این املاک به وجود آوریم.

وی تاکید کرد: درصدد هستیم تا حد امکان تراکم مازاد را در مناطق هدف بازآفرینی به تراکم مجاز تبدیل کنیم تا از این طریق شهروندان برای بهسازی و نوسازی املاک خود تشویق شوند.

میرنظامی افزود: مدیریت شهری اراک با هدف بهبود وضعیت زندگی شهروندان در مناطق هدف بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای و فرسوده، امکاناتی همچون سرانه درمانی، ورزشی و بازارچه‌های میوه و تره‌بار را افزایش داده است که امیدواریم این روند تا پایان این دوره شورای اسلامی شهر ادامه یابد.

 

 

اراک- خبرنگار - سید محسن موسوی