به گزارش اکونا پرس،

محمود کریمی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت سیزدهم گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در دولت سیزدهم بهبود یافته و بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۲ نرخ مشارکت اقتصادی ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی متغیرهای موثر در بهبود نرخ مشارکت اقتصادی را افزایش جمعیت فعال، کاهش جمعیت بیکار و افزایش جمعیت شاغل عنوان کرد و گفت: اگر این سه متغیر مثبت باشند نرخ مشارکت اقتصادی افزایش می‌یابد.

ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی جدید ظرف هشت ماه اخیر

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره اثرگذاری مشاغل خانگی در افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان، تاکید کرد: مشاغل خانگی یکی از موضوعاتی است که در دولت سیزدهم رونق چشمگیری یافته است. طی ۸ ماه اخیر حدود ۹۰ هزار شغل خانگی جدید ایجاد شده است که نشان می‌دهد مشاغل خانگی به یکی از ارکان اصلی ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است.

کریمی بیرانوند افزود: در هفته‌های گذشته با همکاری بانک مرکزی ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر به مشاغل خانگی اختصاص یافت که خبر خوبی بود و مجموع اعتبارات مشاغل خانگی به ۵ همت رسید.

وی ادامه داد: اولین بار بود که بانک مرکزی در میانه سال مجدد برای حوزه اشتغال تخصیص جدید در نظر گرفت که آبان ماه ابلاغ شد و ما نیز در وزارت کار به استان‌ها ابلاغ کردیم. افزایش تسهیلات مشاغل خانگی به رقم ۵۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون بی‌سابقه بوده است.

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تشکیل نشست آتی شورای عالی اشتغال نیز گفت: قبل از تشکیل شورای عالی اشتغال، جلسه ۸۷ کمیسیون تخصصی اشتغال را برگزار کردیم که مصوبات آن نهایی شده و منتظر هستیم تا ظرف هفته‌های آینده جلسه شورای عالی اشتغال برگزار و مصوبات تایید و ابلاغ شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه جلسات شورای عالی اشتغال، جلسات سیاستگذاری است، متوسط درصد تحقق مصوبات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم را ۷۰ درصد نسبت به دوره‌های قبل ذکر کرد.