به گزارش اکونا پرس،

سیدعلی موسوی، شمار مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری داخلی را ۸۰ فقره بیان کرد و گفت: مجوزهای سرمایه گذاری برای فعالیت در زمینه صنعت، خدمات و گردشگری صادر شده است.

موسوی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه گذاری رتبه نخست بین مناطق آزاد کشور را کسب کرد گفت: در این راستا علاوه بر سرمایه گذاری داخلی ، چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی عمدتا کشورهای چین و عراق نیز در پنج ماهه نخست سال جاری در منطقه آزاد اروند صادر شده است.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خارجی در زمینه ساخت لوله های بدون درز، تولید و تبدیل مواد معدنی خام به مواد صنایع پایین دستی است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات غیرنفتی را جزو برنامه های اصلی منطقه آزاد اروند در سال جاری بیان کرد و گفت: در این راستا رشد کیفی و کمی در بخش های تجاری، صنعتی و گردشگری برای حمایت از سرمایه گذاران در سال جاری مورد تاکید قرار گرفته است.

در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.

این سرمایه گذاری ها در بخش های تجاری، صنعتی، انرژی و نفت، گردشگری، صنایع دریایی،کشتی سازی و مواد غذایی صورت گرفته است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.