به گزارش اکونا پرس،

ال­جی که اکنون با معرفی تلویزیون­های OLED در فناوری­های پیشرفته و نوآورانه حوزه تلویزیون حرف اول را می­زند، اولین تلویزیون         8K  OLED دنیا با وضوح تصویر 7680 x 4320 را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی کرد. این تلویزیون 88 اینچی از بیش از 33 میلیون پیکسل خود نور دهنده برای تولید کنتراستی بی­رقیب و رنگ مشکی مطلق که فقط از عهده تلویزیون­های OLED برمی­آید، بهره می­برد.

انتظار می­رود میزان تولید تلویزیون­های OLED در سال 2018 دوبرابر شود و به بیش از 9 میلیون عدد برسد. با توجه به این مسئله سهم بازار ال­جی در بازار OLED افزایش یافته و مصرف­کنندگان بیشتری از تلویزیون­های OLED بهره خواهند برد. با اینکه بازار تلویزیون­های 8K هنوز در ابتدای راه است، انتظار می­رود حجم بازار آن به حدود 5 میلیون عدد تا سال 2022  برسد و ال­جی با این مدل به عنوان پیشروترین شرکت در بازار تلویزیون­های فوق­پیشرفته و مدرن جایگاه خود را تثبیت کند.

جدا از پیشرفت­هایی که در حوزه پنل­های LCD صورت گرفته است، نمایشگر­های OLED به خاطر پیکسل­های خود نور دهنده و حدف منبع نوردهی در پشت نمایشگر به عنوان نسل بعدی فناوری صفحه­نمایش لقب گرفته است. این قابلیت باعث می­شود شاهد تلویزیون­هایی بسیار زیبا  که مفهوم کیفیت تصویر و طراحی را دگرگون خواهند کرد باشیم. شایان ذکر است نه تنها ال­جی در این فناوری پیشرو بوده بلکه موفق شده به خوبی آنها را بازاریابی کند.

آقای Brian Kwon رئیس بخش لوازم صوتی تصویری ال­جی می­گوید: اولین تلویزیون 8K OLED دنیا دستاوردهای این حوزه را به اوج خود رسانده و قدم بعدی برای متحول کردن فناوری نمایشگر محسوب می­شود. نمایشگر 4K OLED نقش کلیدی در شکل دادن به صنعت تلویزیون بازی کرده و ال­جی مطمئن است که مدل 8K OLED نیز همین کار را انجام خواهد داد.