به گزارش اکونا پرس،

به نقل از کیتکو نیوز ، نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود که گمانه زنی ها نشان می دهد فدرال ررزو در این نشست برای سومین بار در سال 2018 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 0.11 درصدی روبرو شده ولی نتوانسته است بالاتر از سطح حساس و روانی 1200 دلاری تثبیت شود.
تحلیلگران اقتصادی معتقدند که با پایان یافتن فصل تابستان، مسیر صعودی قیمت طلا به زودی آغاز خواهد شد. قیمت طلا از آوریل تاکنون بیش از 12 درصد کاهش داشته است.
به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی به دقت سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو را زیر نظر دارند و منتظر لحن بیانیه پایانی این نشست و اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند.
مقام های ارشد فدرال رزرو از افزایش تدریجی نرخ بهره حمایت کرده اند. پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
به نوشته طلا،بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا از جمله کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح دستمزدها از یک سو و بالا رفتن فشارهای تورمی از سوی دیگر زمینه لازم برای افزایش نرخ تورم را فراهم کرده است.