به گزارش اکونا پرس،

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با اعضا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور جمعی از تولیدکنندگان محصولات غذایی نیز حضور داشتند، گفت: از حمایت های دکترلاریجانی و نمایندگان مجلس برای فراهم شدن زمینه حل مشکلات کشور در شرایطی که نظام سلطه کارشکنی های خود را علیه جمهوری اسلامی بیشتر کرده، قدردانی می کنم.
شریعتمداری در ادامه با تاکید بر اتخاذ راهکارهایی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: صنعتگران کشور در شرایط فعلی با مشکلاتی در زمینه نرخ بالای سود تسهیلات و مسایل مالیاتی و تامین سرمایه در گردش روبرو هستند که باید این دغدغه ها به صورت اصولی رفع شوند.
وزیر صمت به افزایش صادرات غیرنفتی اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود اینکه شرایط اقتصادی کشور طبیعی نیست، اما به طور مثال 38 درصد شکلات و شیرینی با افزایش صادرات روبرو شده، همچنین صادرات زعفران 33 درصد، چیپس 98 درصد، آبمیوه 15 درصد، خوراک دام و طیور 25 درصد و انواع ماکارونی 20 درصد افزایش یافته است. همچنین حدوداً بیش از 1800 درصد رشد صادرات روغن خام وجود داشته و 2290 درصد قند و شکر با رشد صادرات روبرو شده است که در برخی اقلام محدودیت اعلام شده است.
شریعتمداری در ادامه این نشست توضیحاتی در خصوص نحوه ثبت سفارش کالا و وضعیت نرخ ارز ارائه و تصریح کرد: باید توجه کرد در ابتدای سال تصمیماتی برای مهار قیمت ارز اتخاذ شد که در آن مقطع دیوار بتونی برای رشد لجام گسیخته نرخ دلار بود.اما در هر صورت باید کنترل ها در حوزه نرخ ارز ادامه یابد و به واردکنندگانی که از اهلیت برخوردارند، با توجه به محدودیت ارزی کمک شود.
وزیر صمت در پایان تاکید کرد: ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد بازگردد و جلوی قاچاق گرفته شود. نکته دیگر اینکه قیمت هر کیلو شیر 1570 تومان اعلام شده اما صنایع شیر اعلام می کند که شیر با قیمت هر کیلو 2 هزار تومان نیز کمیاب است که باید به این مسایل رسیدگی شود.