به گزارش اکونا پرس،
به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدحسن متولی‌زاده" امروز دوشنبه 30 مهرماه در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق در پژوهشگاه نیرو افزود: کنفرانس برق ایران نمونه موفقی از تعامل سازنده و مستمر صنعت برق ایران با بخش علمی است.
وی با اشاره به غیر واقعی بودن قیمت برق در کشور اظهار کرد: صنعت برق کشور به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران همواره پایین‌تر از نرخ واقعی بوده و این موضوع صنعت برق را با تنگناهایی مواجه کرده است.
به گفته وی؛ با تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکار های مناسب و همت تولیدکننده داخلی و تلاش همکاران صنعت برق کارنامه عملکرد این صنعت عملکرد قابل قبولی بوده است، به‌طوری که در بسیاری از شاخص‌های مهم و کلیدی در سطح جهان رتبه و جایگاه مناسبی را کسب کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، همکاری و تعامل نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد.
متولی زاده با اشاره به رویکرد وزارت نیرو اظهار کرد: رویکرد اصلی وزارت نیرو برای مدیریت برق، عرضه و تقاضا است و تامین برق در تابستان ۹۸ به عنوان یک شاخص و فرصت مناسب برای استفاده از راهکار جدید است.
وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف بویژه در مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت های کنفرانس بعدی برق است، تصریح کرد: هدف توانیر از برگزاری کنفرانس برق، آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکین و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در نقاط کوچک و محل مصرف است.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های مدیریت بار و سرمایه‌گذاری برای تولید برق، بسته های تشویقی به‌ویژه در ایام گرم سال در نظر گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.