به گزارش اکونا پرس،

«رضا باکری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باوجود نرخ مصوب 1570 تومانی شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار، شاهد عرضه این محصول توسط دامداران با قیمت های بین 2000 تا 2400 تومان به صنایع لبنی هستیم که همین امر در افزایش دوباره قیمت فرآورده های لبنی در هفته های اخیر موثر بوده است.
وی اظهار داشت: با توجه تمکین نکردن دامداران از نرخ مصوب شیرخام، قرار شد ستاد تنظیم بازار، دوباره قیمت فراورده های لبنی را براساس نرخ کنونی شیرخام بررسی و تعیین کند.
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: ریاست ستاد تنظیم بازار با آمدن «رضا رحمانی» و استعفای «حسن یونس سینکی» معاون وزیر صنعت و دبیر ستاد، هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده بنابراین بررسی قیمت محصولات لبنی در ستاد تنظیم بازار به هفته آینده موکول شده است.
این مقام مسئول براین باور است که باید قیمت فرآورد های لبنی مطابق با «افزایش هزینه های شیرخام، بسته بندی، پاکت و حمل و نقل» تعیین شود.
به گزارش ایرنا، در ماه های اخیر با افزایش نرخ مصوب شیرخام، صنایع لبنی دوباره اقدام به افزایش های هفتگی فرآورده های لبنی خود کردند. این اقدام سبب شده تا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکنون 9 شرکت متخلف لبنی را به سازمان تعزیرات کشوری معرفی کند. اکنون پرونده های آنها در سازمان تعزیرات مراحل حقوقی خود را طی می کند و در دست بررسی است تا با صدور حکم، اسامی آنها اعلام شود.