به گزارش اکونا پرس،

مصطفی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نباید در شرایطی که همه قیمت‌ها از سال گذشته تاکنون در پی نوسانات نرخ ارز، روند افزایشی داشته است، بازار شب یلدا و قیمت آجیل و خشکبار ارزان باشد، اما برای این‌که همه مردم بتوانند این محصول را برای سفره‌های یلدای خود تامین کنند، قیمت کف و سقف نیز برای آجیل و خشکبار تعیین کرده‌ایم.

وی ادامه‌ داد: آجیل شب یلدا را براساس دو کیفیت قیمت‌گذاری کرده‌ایم تا مردم با هر قدرت خریدی بتوانند آن‌را تامین کنند. براین اساس قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با پوست بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدای مغز ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها تعیین شده است و البته سود ۱۰ درصدی را برای خرده فروشی‌ها نیز در نظر گرفته‌ایم و مردم نهایتا آجیل شب یلدا را باید ۱۰ درصد بالاتر از این قیمت‌ها خریداری کنند.

احمدی با اشاره به این‌که ۱۰ قلم انواع خشکبار و آجیل در آجیل شب یلدا تامین شده است، گفت‌: مردم فریب برخی ارزانی‌ها را در این بازار نخورند و از هر کسی آجیل یلدایی را به بهانه پایین بودن قیمت خریداری نکنند؛ چرا که برخی از فروشندگان آجیل نه تنها هیچ مجوزی از اتحادیه ندارند، بلکه مرتکب تخلفات بسیاری در  عرضه آجیل شب یلدا می‌شوند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال این فروشندگان بدون مجوز، به جای باسلوق از راحت‌الحلقوم کیلویی ۸۰۰۰ تومان استفاده می‌کنند که در هر کیلوگرم آجیل، ۸۰۰ تومان برای آن‌ها تمام می‌شود. از سوی دیگر نیز از آجیل و خشکبار کهنه سال‌های گذشته که ما در اصطلاح به آنها "آجیل‌های بی‌کیفیت و زده‌دار" می‌گوییم استفاده می‌کنند که هیچ کیفیتی ندارند.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش در پایان با بیان این‌که ۱۲۵۰ فروشنده رسمی دارای پروانه کسب در سطح شهر تهران وجود دارد، گفت‌: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت یا تماس با اتحادیه، فروشندگان مجاز را پیدا کنند و از آن‌ها آجیل شب یلدایشان را طلب کنند و اگر فروشنده‌ای که پروانه کسب داشت مرتکب تخلفی شد، با اتحادیه تماس بگیرند تا با او برخورد کنیم.