به گزارش اکونا پرس،

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک پست اینستاگرامی نوشت:

"همانگونه که پیش‌بینی شده بود، در روز‌های اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی‌مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.

متأسفانه اینبار نیز فرصت‌جویان و نوسان‌گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن از جو روانی در فضای مجازی افزایش کوتاه‌مدتی را در نرخ ارز موجب شدند. بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته، در این مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه و تدبیر، نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تأمین و با اقدامات لازم ثبات را به بازار ارز برگرداند و آن را بر مسیر تعادلی بر پایه بنیاد‌های بازار و البته مدیریت بانک مرکزی، قرار داد.

قبلا نیز تأکید کردم که، ذخایر اسکناس کشور در وضعیت بسیار مطلوبیست و تسلط و احاطه بانک مرکزی با قدرت‌تر از همیشه است. در پاسخ به اظهار نگرانی برخی از صاحب‌نظران محترم در خصوص معضلات پیش‌انباشه نظام بانکی، ذکر این نکته ضروری است که، برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی در بخش ارزی هم‌راستا با اقدامات اساسی، ولی دقیق این بانک در اصلاح و بازسازی نظام بانکی بوده و همچنان هر دو سیاست با قوت ادامه خواهد یافت".

همتی